مهران محمدی امین

ایالات متحده امریکا روسیه آناتولی آنتونوف اوکراین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

1401\06\01 07:48:16


حضور سفیر روسیه در وزارت خارجه آمریکا و هشدار درباره جنگ اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام حضور سفیر روسیه در واشنگتن در این وزارتخانه، مدعی شد که به وی درباره تشدید جنگ در اوکراین هشدار داده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام احضار «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن به این وزارتخانه مدعی شد که به وی درباره تشدید جنگ در اوکراین هشدار داده شده است.

بر اساس این گزارش، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که سفیر روسیه در واشنگتن چهار روز پیش (۱۸ آگوست) به این وزارتخانه آمده است تا با وی پیرامون وضعیت جنگ اوکراین گفتگو شود. پرایس گفت: آنتونوف در هجدهم آگوست در وزارت خارجه آمریکا حضور یافت. از روسیه خواسته شد تا تمام عملیات‌های نظامی را در تأسیسات هسته‌ای اوکراین یا نزدیک آن متوقف نماید و کنترل کامل نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را به کی یف بازگرداند.

این در حالی است که «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا نشستی را درخصوص نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در اوکراین برگزار کند. معاون نماینده روسیه در سازمان ملل درخواست کرد که این نشست فردا سه شنبه برگزار شود. وی از دبیرکل سازمان ملل برای سخنرانی در این نشست نیز درخواست کرده است.

در همین ارتباط، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیشتر آمادگی کی یف برای انجام اقدام تحریک آمیز در نیروگاه اتمی زاپروژیا در جریان سفر «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد به اوکراین را مصداق باج خواهی هسته‌ای دانسته بود. دولت روسیه چندی پیش از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرده بود تا درباره حمله نیروهای اوکراینی به نیروگاه اتمی «زاپروژیا» و پیامدهای ویرانگرِ احتمالی آن، نشست اضطراری تشکیل دهد.. .


بازنشر از : مهر

ایالات متحده امریکا

روسیه

آناتولی آنتونوف

اوکراین