مهران محمدی امین

آخرین خبر/ به تاریخ علاقه دارید؟ تاریخ را از کتاب‌ها دنبال می‌کنید یا پادکست، مستند، فیلم و. .

1401\09\12 22:56:47


روایتی حماسی از تاریخ پرشور آفریقا

آخرین خبر/ به تاریخ علاقه دارید؟ تاریخ را از کتاب‌ها دنبال می‌کنید یا پادکست، مستند، فیلم و. .

به تاریخ علاقه دارید؟ تاریخ را از کتاب‌ها دنبال می‌کنید یا پادکست، مستند، فیلم و...

اگر ترجیح می‌دهید با تماشای یک فیلم قوی و با ارزش هم سرگرم شوید، هم در یک کلاس فشرده تاریخ حضور داشته باشید فیلم تحسین شده «پادشاه زن» که داستان مبارزه مردم قبیله داهومی به فرماندهی یک زن به‌نام نانیسکا است را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این‌که بدانید با چه فیلمی طرف هستید باید یکی از کلاسیک‌های سینما را مرور کنیم. فیلم «گلادیاتور» ریدلی اسکات را دیده‌اید؟ فیلمی حماسی، تاریخی و پرشور درباره یک مرد که به‌تنهایی قهرمان یک کشور است.

«پادشاه زن» با بازی چشم‌نواز وایولا دیویس و به کارگردانی جینا پرنیس اثری شبیه «گلادیاتور» اسکات با بازی راسل کرو است. درحالی‌که این‌جا قهرمانش واقعی‌تر و البته یک زن است. فیلم شرایط غرب آفریقا در اوایل قرن نوزدهم را روایت می‌کند.

جایی که مردم داهومی باید با امپراتوری اویو و برده‌داران اروپایی بجنگند و تنها سد آن‌ها برابر دشمن ارتش آگوجیه است. ارتشی که بهترین سربازان آمازون آفریقا را دارد. سربازانی سلحشور که همگی زن هستند.فیلم راوی چه مقطعی از تاریخ است؟اگر دنبال یک اکشن سرراست و پر از جلوه‌های ویژه هستید این فیلم برای شما جذاب نخواهد بود.

اما اگر دوست دارید برگی از تاریخ را در حدود 2 ساعت ببینید «پادشاه زن» انتخاب خوبی است. فیلمی که با هزینه 50 میلیون دلاری و در لوکیشن‌هایی زیبا و بکر از آفریقا فیلمبرداری شده. طراحی صحنه فیلم فوق‌العاده است.

موسیقی متن حماسی و جذاب ترنس بلینچرد شما را به عمق تاریخ می‌برد. قبیله داهومی که الان کشور بنین نامیده می‌شود در آن روزگار تحت حمله امپراتوری اویو بوده. (تماشای فیلم با دوبله اختصاصی)چرا با یک فیلم حماسی طرفیم؟بنین که در حال حاضر 12 میلیون نفر جمعیت دارد طی قرن‌ها با فروش برده به هلند و پرتغال تبدیل به یکی از دولت شهرهای ثروتمند آفریقا شده.

ساحل این کشور در غرب آفریقا به‌عنوان ساحل بردگان شناخته شده و تجارت در بنادرش رونق داشته. این کشور تا 1960 مستعمره فرانسه بود. اما فیلم سال 1823 را روایت می‌کند.

زمانی که داهومی آماده می‌شود تا با ارتشی سلحشور از دختران به جنگ دشمن آفریقایی و اروپایی برود. الهام‌بخش این قبیله زنی بوده به نام نانیسکا که فرمانده ارتش آگوجیه بوده. زنی که بعدها شهبانوی داهومی هم می‌شود.

فیلم هم اکشن است، هم تاریخ، هم سرشار از لحظات تماشایی و احساسات انسانی و از همه جذاب‌تر فیلم‌برداری چشم‌نواز، بازی‌های فوق‌العاده و طراحی‌صحنه بی‌نظیر. فیلم که به زیبایی شور مردم برای مبارزه با برده‌داری اروپایی‌ها و زورگویی امپراتور اویو را نشان می‌دهد نقدهای مثبتی دریافت کرد و از لینک زیر با دوبله اختصاصی و حرفه‌ای با حضور صداهای آشنای دوبلاژ کشور مثل مجید صیادی، کتایون اعظمی، آزاده اکبری و... در اختیار شماست.>>> تماشای فیلم با دوبله اختصاصینکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید.

(حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید.

در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:«اسلامبرلند»، فانتزی‌‌ترین فیلم 2022 را با دوبله اختصاصی ببینید 1401/09/11 - 21:30اولین فیلم ابرقهرمانی «راک» را با دوبله اختصاصی ببینید 1401/09/09 - 21:30...... .


بازنشر از : آخرین خبر