مهران محمدی امین

تهران جمهوری اسلامی ایران واشنگتن جام جهانی 2022 قطر سفیر آمریکا در عراق

1401\09\08 17:42:05


واکنش توییتری سفیر آمریکا در عراق به دیدار حساس مقابل ایران

سفیر آمریکا در عراق در توییتی به دیدار حساس تیم‌های فوتبال جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲، واکنش نشان داد.

الینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در عراق با اشاره به دیدار حساس امشب بین تیم‌های فوتبال جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، از فوتبال به عنوان ورزشی برای اتحاد انسان‌ها یاد کرد.

رومانوفسکی در توییتر نوشت: امشب یک بازی بزرگ در جام جهانی برگزار می‌شود: آمریکا-ایران. گرچه من تیم ملی آمریکا را تشویق خواهم کرد اما هر کدام از دو تیم برای مردم و رویاهای خود بازی خواهد کرد. امشب شاهد سبقت گرفتن ورزش از سیاست و اتحاد مردم با محوریت موضوعی مثبت هستیم و آن هم این است: عشق به این ورزش زیبا.

پیام توییتری سفیر آمریکا در حالی منتشر شده که آمریکایی‌های طی چند روز گذشته در اقداماتی تحریک‌آمیز سعی کرده‌اند تا جو روانی تیم جمهوری اسلامی ایران و تمرکز شاگردان کارلوس کی‌روش را برهم بزنند. از جمله این اقدامات خصمانه می‌توان به انتشار تصویر پرچم ایران بدون نام «الله» در حساب کاربری رسمی تیم ملی مردان آمریکا اشاره کرد که پس از واکنش تهران بلافاصله با عقب‌نشینی واشنگتن مواجه و تصویر پرچم اصلاح شد. تیم‌ فوتبال جمهوری اسلامی ایران امشب در آخرین و حساس‌ترین دیدار مرحله گروهی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به مصاف آمریکا می‌رود..

.


بازنشر از : مهر

تهران

جمهوری اسلامی ایران

واشنگتن

جام جهانی 2022 قطر