مهران محمدی امین

ایرنا/ « مایک پمپئو » وزیر امورخارجه سابق آمریکا در برنامه رادیویی این کشور از رسوایی آمریکا طی خروج ناگهانی از افغانستان صحبت کرد و مدعی شد احتمال اینکه امروز از سوی

1401\06\07 17:35:43


پمپئو: احتمال حمله از خاک افغانستان به آمریکا افزایش یافته است

ایرنا/ « مایک پمپئو » وزیر امورخارجه سابق آمریکا در برنامه رادیویی این کشور از رسوایی آمریکا طی خروج ناگهانی از افغانستان صحبت کرد و مدعی شد احتمال اینکه امروز از سوی افغانستان مورد حمله قرار بگیریم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به گزارش  خبرگزاری صدای افغان (آوا)، « مایک پمپئو » ۵۸ ساله وزیر امورخارجه سابق آمریکا در یک برنامه‌ رادیویی این کشور ادعا کرد: «احتمال اینکه مثل حدود ۲۰ سال گذشته نیویورک مورد حمله قرار بگیرد زیاد است.

« مایک پمپئو » وزیر امورخارجه سابق آمریکا در برنامه رادیویی این کشور از رسوایی آمریکا طی خروج ناگهانی از افغانستان صحبت کرد و مدعی شد احتمال اینکه امروز از سوی افغانستان مورد حمله قرار بگیریم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.به گزارش  خبرگزاری صدای افغان (آوا)، « مایک پمپئو » ۵۸ ساله وزیر امورخارجه سابق آمریکا در یک برنامه‌ رادیویی این کشور ادعا کرد: «احتمال اینکه مثل حدود ۲۰ سال گذشته نیویورک مورد حمله قرار بگیرد زیاد است.

احتمال اینکه امروز از سوی افغانستان مورد حمله قرار بگیریم نسبت به سال گذشته زیاد شده است.»وی در ادامه افزود: آمریکا به خاطر خرابکاری جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در خروج  از افغانستان تحقیر و سرافکنده شد.پمپئو همچنین مدعی شد که حضور حکومت طالبان در افغانستان پس از خروج آمریکا از این کشور به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه شجاعت و جسارت بخشیده است. وزیر امور خارجه سابق آمریکا ضمن اشاره به مرگ ۱۳ تن از اعضای نیروی نظامی آمریکا در میدان هوایی کابل در پی انفجارهای تروریستی گروه داعش در ماه اوت سال ۲۰۲۱  گفت: «یک سال از آنچه همه با چشم خود مشاهده کردند، می‌گذرد. آمریکایی‌ها عقب ماندند. در حالی که مردم افغانستان به هواپیمای آمریکایی چسبیده بودند، ارتش آمریکا پا به فرار گذاشت و از افغانستان خارج شد.

پس از رسوایی کشور ما در صحنه جهانی، این اتفاق امنیت ما را کمتر و پوتین را متقاعد کرد که می‌تواند به اوکراین حمله کند.»وی در رابطه با بخشش قرض های دانشجویی توسط دولت بایدن گفت: دموکرات‌ها می‌خواهند خود را به مردم بخشنده و خوب نشان دهند.پمپئو این حرکت را " تلاشی آشکار برای جمع کردن رای" در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نومبر توصیف کرد.وی چندی پیش اعلام کرد که اگر بخواهد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت می‌کند و برایش فرقی نمی‌کند آیا دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در این عرصه حضور خواهد داشت یا خیر.مایک پمپئو در دولت ترامپ ابتدا رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) بود و سپس به عنوان وزیر امور خارجه این کشور فعالیت کرد.. .


بازنشر از : آخرین خبر