مهران محمدی امین

واشنگتن راشاتودی بروکسل لوید آستین مقامات آمریکایی برآو

1401\12\25 21:04:22


پولیتکو: از آغاز جنگ بیش از ۱۰۰هزار نظامی اوکراینی کشته شده‌اند

مقامات آمریکایی برآورد کرده‌اند که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بیش از ۱۰۰هزار نفر از نیروهای اوکراینی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وبگاه خبری پولیتیکو به نقل از منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، مدعی شد که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) بیش از ۱۰۰هزار سرباز اوکراینی کشته شده‌اند.

پولتیکو در ادامه این گزارش نوشته که در آستانه حمله قریب‌الوقوع نیروهای اوکراین به روسیه در بهار امسال، واشنگتن درباره کمبود مهمات، سامانه پدافند و سربازان مجرب کی‌یف ابراز نگرانی کرده است. در بخشی از این گزارش آمده است: براساس برآورد مقامات آمریکایی، بیش از ۱۰۰هزار نیروی اوکراینی شامل سربازان مجرب، در جنگ یک ساله کشته شده‌اند و اوکراین بخش زیادی از این تلفات را در باخموت متحمل شده است. شهر باخموت که روسیه آن را «آرتیموفسک» می‌خواند، یکی از جبهه‌های کلیدی و مرکز لجستیکی حائز اهمیت اوکراین در جمهوری خلق دونتسک است.

به گفته یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو، نیروهای روسیه از آگوست پارسال در شهر باخموت پیشروی و در حال حاضر تقریبا این شهر را کاملا محاصره کرده و بخش شرقی آن را به تصرف خود درآورده‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به دفعات تاکید کرده که باخموت را تسلیم نخواهد کرد و این در حالی است که گزارش‌ها از تشدید تنش بین او و مقامات آمریکایی حکایت دارد؛ گفته می‌شود آمریکایی‌های کی‌یف را به خروج نیروها از این شهر و کاهش تلفات ترغیب کرده‌اند. واشنگتن‌پست روز دوشنبه در گزارشی نوشت: آمریکا و مقامات اروپایی برآورد کرده‌اند که از آغاز جنگ، ۱۲۰هزار سرباز اوکراینی کشته شده‌اند.

پولیتیکو اما به این نکته اشاره کرده که واشنگتن و بروکسل تنها می‌توانند وسعت تلفات اوکراین را حدس بزنند زیرا کی‌یف همچنان اطلاعات را حتی از حامیان غربی خود که میلیاردها دلار اسلحه و مهمات و تجهیزات برایش فراهم کرده‌اند، مخفی نگه می‌دارد. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به تازگی گفته که «اوکراین هیچ فرصتی را برای تلف کردن ندارد.» سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرد که اوکراین در جریان درگیری‌ها در ماه فوریه سال جاری، دست کم ۱۱هزار نیروی خود را از دست داده و شمار قربانیان و مجروحان ارتش اوکراین نسبت به ماه ژانویه با افزایش ۴۰درصدی روبه‌رو شده است. شویگو آخرین بار سپتامبر پارسال تلفات ارتش اوکراین را بیش از ۱۰۰هزار نفر برآورد کرده بود..

.


بازنشر از : مهر

واشنگتن

راشاتودی

بروکسل

لوید آستین