مهران محمدی امین

سامح شکری چاوش اوغلو مصر ترکیه وزیر خارجه ترکیه امروز پس از دیدار با سامح شکری د

1401\12\27 19:57:13


چاووش‌اوغلو: روابط دیپلماتیک با مصر به بالاترین سطح خواهد رسید

وزیر خارجه ترکیه امروز پس از دیدار با سامح شکری در کاخ التحریر در نشست مشترک خبری گفت: روابط دیپلماتیک با مصر به بالاترین سطح خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که امروز شنبه به دعوت سامح شکری همتای مصری خود وارد قاهره شد، پس از دیدار دو جانبه در کاخ التحریر در نشست مشترک خبری با وی شرکت کرد.

وزیر خارجه ترکیه محور این دیدار را اقدامات لازم برای توسعه روابط دوجانبه اعلام و تاکید کرد: طرفین برای تقویت روابط در حوزه‌های انرژی، تجارت، حمل و نقل و دیپلماسی اراده نشان دادند. چاووش‌ اوغلو همچنین اضافه کرد: برای بهبود همکاری در حوزه انرژی گام‌ های ملموسی برخواهیم داشت. احیای مسیرهای حمل و نقل برای افزایش مبادلات تجاری که متوقف شده بود، یکی دیگر از خواسته‌ های طرفین است.

همچنین روابط دیپلماتیک خود را به بالاترین سطح خواهیم رساند. وی ضمن ابراز آمادگی برای سرگیری رایزنی‌ ها در مورد مسائل منطقه‌ ای، تاکید کرد: می‌ خواهیم رایزنی‌ ها در مورد مسائل سیاسی در سطح دو جانبه را نیز احیا کنیم. این مقام ترکیه ترکیه همچنین خاطر نشان کرد: در اسرع وقت برای برگزاری جلسات آتی تدارکات لازم انجام خواهد شد.

البته مهمترین چیز در اینجا اراده و عزم قوی سیاسی دو طرف است. من به راحتی می توانم از طرف آقای سامح شکری از جانب طرفین بگویم که در این خصوص نیز عزم جدی داریم. گفتنی است که سامح شکری وزیر خارجه مصر ساعای پیش به استقبال همتای تُرک خود رفت.

این نخستین سفر یک مقام رسمی ترکیه در این سطح به مصر طی ۱۰ سال اخیر محسوب می‌ شود.. .


بازنشر از : مهر

سامح شکری

چاوش اوغلو

مصر

ترکیه