مهران محمدی امین

فرارو/ در تازه‌ترین افشاگری که درباره یورش نیرو‌های پلیس فدرال (اف بی‌آی) به عمارت مارالاگو منتشر شد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد که

1401\05\25 19:05:39


چرا ترامپ سه پاسپورت دارد؟

فرارو/ در تازه‌ترین افشاگری که درباره یورش نیرو‌های پلیس فدرال (اف بی‌آی) به عمارت مارالاگو منتشر شد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد که سه گذرنامه وی از جمله اسناد و مدارک و اوراقی بوده‌اند که توسط ماموران اف بی‌آی در جریان جستجوی هفته گذشته ضبط شده اند. به گزارش نیوزویک، ترامپ روز دوشنبه در پلتفرم رسانه اجتماعی خود با نام Truth Social نوشت: «شگفت‌انگیز است! در یورش اف بی‌آی به مارالاگو آنان سه پاسپورت‌ام (که یکی منقضی شده) را به همراه چیز‌های دیگر دزدیدند.

فرارو/ در تازه‌ترین افشاگری که درباره یورش نیرو‌های پلیس فدرال (اف بی‌آی) به عمارت مارالاگو منتشر شد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد که سه گذرنامه وی از جمله اسناد و مدارک و اوراقی بوده‌اند که توسط ماموران اف بی‌آی در جریان جستجوی هفته گذشته ضبط شده اند.به گزارش نیوزویک، ترامپ روز دوشنبه در پلتفرم رسانه اجتماعی خود با نام Truth Social نوشت: «شگفت‌انگیز است! در یورش اف بی‌آی به مارالاگو آنان سه پاسپورت‌ام (که یکی منقضی شده) را به همراه چیز‌های دیگر دزدیدند.

این حمله به یک مخالف سیاسی در سطحی است که پیش‌تر در کشور ما سابقه نداشته است. شبیه اقدامات رخ داده در جهان سوم است!»اگرچه یکی از این گذرنامه‌ها منقضی شده، اما برای روسای جمهور و برخی از کارمندان دولت غیرعادی نیست که بیش از یک پاسپورت داشته باشند. ممکن است این گذرنامه (پاسپورت)‌ها در یکی از ۲۶ جعبه‌ای بوده باشند که توسط ماموران اف بی‌آی ضبط شده اند.رئیس جمهور پیشین امریکا به دلیل اسناد و مدارکی که پس از پایان رسیدن ریاست جمهوری‌اش با خود به پالم بیچ فلوریدا آورده بود مورد بازجویی و تفتیش قرار گرفته است.گذرنامه دیپلماتیکایالات متحده انواع مختلفی از گذرنامه‌ها را صادر می‌کند از جمله گذرنامه‌های دیپلماتیک که به شخصی اعطا می‌شود که برای انجام وظایف از طرف دولت فدرال به خارج از کشور سفر می‌کند.

در حالی که نمی‌توان از این گذرنامه‌ها برای سفر‌های تفریحی استفاده کرد، اما روسای جمهور اجازه دارند آن گذرنامه‌ها را حتی پس از ترک سمت خود نگه دارند. از آنجایی که این گذرنامه‌ها تنها پنج سال اعتبار دارند احتمالا این گذرنامه منقضی شده مورد اشاره ترامپ بوده است.گذرنامه توریستیاین نوع گذرنامه تنها برای مقاصد دیپلماتیک معتبر است. بنابراین، به دارندگان این گذرنامه توصیه می‌شود که یک گذرنامه معمولی نیز داشته باشند گذرنامه‌هایی با پوشش آبی که اکثر امریکایی‌ها در اختیار دارند و دومین گذرنامه ترامپ را نشان می‌دهد.گذرنامه رسمی یا گذرنامه خارجی؟سومین گذرنامه‌ای که ممکن است ترامپ به آن اشاره کرده باشد گذرنامه «رسمی» با پوشش قهوه‌ای است که به مقام‌های دولتی ایالت متحده اعطا می‌شود.

البته شاید منظور او گذرنامه‌ای خارجی بوده باشد اگرچه مشخص نیست که رئیس جمهور پیشین آیا دارای تابعیت دوگانه در کشور دیگری است یا خیر.گذرنامه‌های «رسمی» معمولا برای آن گروه از اتباع امریکا صادر می‌شود که به منظور انجام خدمت دولتی ایالات متحده به خارج از کشور سفر می‌کنند، اما در بدنه دیپلماتیک نیستند مانند اعضای خدمات نظامی فعال و اعضای خانواده‌های شان.دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا با صدای بلند از اف بی‌آی به دلیل تفتیش اقامتگاه‌اش در پالم بیچ انتقاد کرده است. او در مجموعه پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی نوشته است: «چنین حمله‌ای تنها ممکن است در کشور‌های شکننده و جهان سومی رخ دهد». او ماموران اف بی‌آی را متهم به جاسازی مدارک در حین تفتیش و ضبط آن کرده بود..

.


بازنشر از : آخرین خبر