مهران محمدی امین

یکی از اولین کسانی که قدرت محض این ابرخودروی ایتالیایی را تجربه کرده،‌ روری رید مجری سابق برنامه تخت‌گاز است.

1402\01\10 23:07:11


تاثیر تکنولوژی ابرخازن لامبورگینی بر تجربه رانندگی با کونتاش هیبریدی

یکی از اولین کسانی که قدرت محض این ابرخودروی ایتالیایی را تجربه کرده،‌ روری رید مجری سابق برنامه تخت‌گاز است.

پس از معرفی نسل جدید لامبورگینی کونتاش در سال گذشته،‌ چندی پیش مسئولان گاو خشمگین ایتالیایی در نهایت به خبرنگاران اجازه دادند تا پشت فرمان لامبورگینی کونتاش LPI 800-4 بنشینند و یکی از اولین کسانی که قدرت محض این ابرخودروی ایتالیایی را تجربه کرد، روری رید مجری سابق برنامه تخت‌گاز بود.

این مدل به تکنولوژی ابرخازن اختصاصی لامبورگینی مجهز است که تجربه‌ای متفاوت از راندن یک خودرو هیبریدی را ارایه می‌دهد.

معرفی یک لامبورگینی کونتاش جدید کار جسورانه‌ای بود، چون نسخه اصلی آن یکی از شگفت‌انگیزترین خودروهای تاریخ است. البته نسخه جدید از قطعات اونتادور از جمله موتور V12 استفاده می‌کند، که در کنار یک موتور برقی با منبع انرژی ابرخازن به جای باتری کار می‌کند.

لامبورگینی کونتاش

این ابرخازن که توانایی ذخیره‌سازی و شارژ سریع‌تری نسبت به پک باتری دارد، قبلاً در لامبورگینی سیان FKP 37 مورد استفاده قرار گرفته بود. موتور برقی کوچک این مدل گشتاور بیشتری در دور موتور پایین تولید می‌کند که فقط تعویض دنده در حالت‌های استرادا و اسپورت را بهبود نمی‌دهد، بلکه شتابگیری صفرتا صد را نیز به شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشد، البته این موتور در بهترین حالت رانندگی کونتاش یعنی کورسا تأثیر بیشتری دارد، در نتیجه رانندگی با جانشین اونتادور که دیروز معرفی شد نیز بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

لامبورگینی کونتاش جدید

درواقع باید گفت که تکنولوژی ابرخازن لامبورگینی همزمان سه مزیت را برای سوپراسپرت‌های این شرکت به ارمغان آورده است که شامل کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت و افزایش لذت رانندگی در زمینه بهبود شتاب و رفع تاخیر در تعویض دنده‌های می شود.

تحولی از جنس تکنولوژی که طبیعتا لمس آن در مدل‌های قبلی این خودروساز نامدار ایتالیایی ممکن نبوده است.

لامبورگینی جدید

مشخصات فنی لامبورگینی کونتاش

لامبورگینی کونتاش جدید توان ۸۰۳ اسب‌بخار تولید می‌کند که از طریق یک جعبه ‌دنده هفت سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود. با وجود شتاب ۰ تا ۱۰۰ مشابه با اونتادور SVJ که ۲.۸ ثانیه است، طبق گفته رید احتمالاً LPI 800-4 کمی سریع‌تر از برادر بزرگترش باشد. البته این مدل به ایرودینامیک فعال مجهز نیست، پس احتمالاً در مسابقه با SVJ بازنده خواهد بود.

نکته قابل توجه درباره بدنه کونتاش جدید این است که برخی از خطوط طراحی نسخه اصلی به شکلی مدرن در آن دیده می‌شوند.

البته نسخه جدید چراغ‌های جلوی مخفی ندارد چون امروزه غیرقانونی هستند. کابین نسبت به اونتادور تفاوت چندانی نکرده است، اما یک سیستم سرگرمی رسانه‌ای جدید با نمایشگر عمودی مشابه اوراکان دارد.  به نظر شما کونتاش جدید چیزی بیشتر از یک اونتادور هیبریدی با ظاهر ارتقا یافته است؟

.

.


بازنشر از : دیجیاتو