مهران محمدی امین

مدیر بخش پایداری بی ام و به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند به‌جای خرید خودروی جدید، خودروهای کارکرده را بازسازی و نگهداری کنید.

1401\09\09 09:41:14


توصیه جنجالی مدیر بی ام و: به‌جای خرید خودروی جدید، مدل‌های قدیمی را حفظ کنید!

مدیر بخش پایداری بی ام و به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند به‌جای خرید خودروی جدید، خودروهای کارکرده را بازسازی و نگهداری کنید.

خرید خودروی جدید همواره یک نیاز، خواسته یا آرزو برای مشتریان است.

آن‌ها همواره به دنبال راهی هستند تا خودروهای کارکرده خود را با نسخه‌های جدید تعویض کنند. با این حال بر کسی پوشیده نیست که شرایط بازار خودرو ایران اجازه خرید خودرو جدید را در اختیار هر‌کسی قرار نمی‌دهد. طی یکی دوسال اخیر، این رویه در بازارهای جهانی نیز تا حدی مشاهده می‌شود؛ چرا که بازار خودروی جهان پس از دوره کرونا با کاهش تقاضا و افت تیراژ مواجه شده است و بحران‌های اقتصادی نیز توانایی مشتریان را تحلیل داده‌اند.

در چنین شرایطی مدیر بخش پایداری بی ام و که قاعدتاً نگران ارزش‌های محیط‌زیستی است، به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند به‌جای خرید خودروی جدید، خودروهای کارکرده را بازسازی و نگهداری کنید.

بی ام و یکی از کامل‌ترین سبدهای محصول را در بین خودروسازان مختلف در اختیار دارد. با این حال گویا علاقه این شرکت به محیط‌زیست، بیشتر از تمایل آن برای خرید خودروهای جدید است. مونیکا درنای، رئیس بخش پایداری بی‌ام‌و اخیراً در مورد کاهش تأثیرات منفی صنعت خودرو بر محیط‌زیست صحبت کرده است.

به گفته او، مشتریان اکنون می‌توانند خودروهای کارکرده را با استفاده از قطعات جدید و بروزرسانی‌های مکرر، سالم و سرحال نگه دارند و از خرید یک خودرو جدید خودداری کنند.

ماشین بازی و حفظ محیط‌زیست به‌جای خرید خودرو جدید!

درنای این اظهارات را در جریان یک کنفرانس محیط‌زیستی عنوان کرد. به گفته او خودروسازان باید اکنون اتومبیل‌هایی ماژولار تولید کنند. در این صورت مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه اندک یک خودرو کارکرده خریداری کنند.

در صورتی که کاربر بتواند تزئینات داخلی این خودرو را تعویض کند، عمر مفید خودرو افزایش خواهد یافت. برای مثال بی ام و خودروهایی می‌سازد که صندلی‌های آن‌ها قابل تعویض شدن باشند.

احتمالاً سخنان درنای در راستای حفظ خودروهای کارکرده به‌جای خرید خودروی جدید، با انتقاد مسئولان خودروسازی در نقاط مختلف جهان مواجه خواهد شد. با این حال کلوپ‌های خودرویی از اظهارات وی استقبال کرده‌اند.

بازسازی، حفظ و نگهداری از خودروهای قدیمی یک تفریح همیشگی بین خودرودوستان است و آن‌ها تمایل دارند تا خودروهای کارکرده خود را برای سال‌ها در اختیار داشته باشند. همچنین بازار بزرگی پیرامون خودروهای دست دوم و قطعات آن‌ها همیشه وجود داشته است.

راه‌حل اولیه خودروسازان برای غلبه بر بحران‌های محیط‌زیستی، توسعه ایده خودروهای اشتراکی در سطح جهان است، اما آن‌طور که شواهد امر نشان می‌دهد، گرایش غیر‌قابل انکاری برای مالکیت شخصی خودروها وجود دارد و بعید است که بازار خرید خودروهای صفرکیلومتر به این زودی‌ها با تغییر وضعیت همراه شود.

از این رو، حفظ خودروهای قدیمی و دست دوم، شاید تنها اقدام عملیاتی برای کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی صنعت خودرو قلمداد شود.

. .


بازنشر از : دیجیاتو