مهران محمدی امین

بی ام و اعلام کرد که تولید iX1 را در کارخانه رگنسبورگ آلمان آغاز کرده و همچنین اهداف جدیدی برای تولید مدل‌های برقی در آینده تعیین کرد. باتری با ظرفیت بالای بی ام و iX1

1401\09\08 21:20:12


تولید بی ام و iX1 با هوش مصنوعی؛ نسل جدید خودروهای برقی براساس فرایند تولید منعطف

بی ام و اعلام کرد که تولید iX1 را در کارخانه رگنسبورگ آلمان آغاز کرده و همچنین اهداف جدیدی برای تولید مدل‌های برقی در آینده تعیین کرد. باتری با ظرفیت بالای بی ام و iX1 ...

بی ام و اعلام کرد که تولید iX1 را در کارخانه رگنسبورگ آلمان آغاز کرده و همچنین اهداف جدیدی برای تولید مدل‌های برقی در آینده تعیین کرد.

باتری با ظرفیت بالای بی ام و iX1 نیز در همین کارخانه تولید می‌شود. بی ام و iX1 اولین نسخه برقی از این خودروی اسپورتس اکتیویتی کوچک است. تولید آن در کارخانه رگنسبورگ به این معنا است که تمام فناوری‌های رانندگی بی ام و در حال حاضر به عنوان بخشی از فرآیند تولید منعطف کارخانه در یک خط تولید می‌شوند.

در این شیوه که بی ام و آن را iFactory می نامد از برنامه ریزی داده محور براساس هوش مصنوعی در سرعت بخشیدن به فرایندهای خطوط تولید استفاده شده است.

این مساله نشان می‌دهد که تمام کارخانه‌های آلمانی بی ام و اکنون می‌توانند همان طور که دو سال پیش اعلام شد، خودروهای برقی تولید کنند. در نتیجه تولید خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی به انگلستان و اتریش منتقل می‌شود.

بی ام و iX1

بی ام و علاوه بر اعلام تولید بی ام و iX1 ، اهداف بعدی تولید خودروهای برقی خود را نیز تعیین کرده است. به گفته میلان ندلکوویچ، عضو هیئت مدیره بی ام و و مسئول تولید، تا سال ۲۰۲۴ حداقل یکی از هر سه بی ام و که در کارخانه‌های باواریایی تولید می‌شود، برقی خواهد بود.

فرآیند تمام دیجیتال تولید بی ام و iX1

این خودروساز همچنین به فرآیند تولید دیجیتال خود موسوم به بی ام و iFactory اشاره کرده است.

تبلیغات
دستگاه گازور زن - دستگاه کرنر زن
دستگاه گازور زن - دستگاه کرنر زن

رز ماشین تولید و ساخت دستگاه کارگاهی و خط تولید ، دستگاه کرنر زن ، دستگاه گازر زن ، دستگاه مکنده ، پایه دریل

این کارخانه علاوه بر نقشه‌برداری دیجیتال که منجر به برنامه‌ریزی کارآمد ساختارهای کارخانه و تأسیسات تولیدی آینده می‌شود، هوش مصنوعی را نیز در فرایندهای تولیدی خود به کار می‌گیرد. کارگاه رنگ‌آمیزی این کارخانه از جمله کارگاه‌هایی است که به کمک هوش مصنوعی کار می‌کند. هوش مصنوعی سطوح رنگ‌شده بی ام و iX1 را برای اطمینان از کیفیت بی‌عیب و نقص اسکن می‌کند.

سپس با استفاده از یک برنامه کاملاً خودکار بدنه خودرو را پرداخت می‌کند.

بی ام و iX1

این فناوری همچنین از روش‌های تشخیص تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به کارکنان در بازرسی کیفیت کمک کند. این فناوری به عنوان مکمل بازرسی‌های کیفی مرسوم و مبتنی بر دوربین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بی ام و iX1 که دقیقاً شبیه X1 اما با تزئینات آبی است، اولین مدل برقی تمام چرخ محرک این برند در بخش کامپکت است. فروش این خودرو در اروپا از ماه اکتبر آغاز شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا بی ام و iX1 در ایالات متحده عرضه خواهد شد یا خیر. در حالی که نسل سوم X1 فقط در تیپ xDrive28i در آمریکا قابل سفارش است.

. .


بازنشر از : دیجیاتو