مهران محمدی امین

شاهکار جدید رضوانی با نام رترو RR۱ رسماً معرفی شد. این محصول Rezvani یک خودرو اسپرت ۷۵۰ اسب بخاری با طراحی متاثر از دهه ۷۰ میلادی است.

1403\01\31 08:34:09


شاهکار متفاوت یک ایرانی که ماشین بازها را شیفته خود می‌کند

شاهکار جدید رضوانی با نام رترو RR۱ رسماً معرفی شد. این محصول Rezvani یک خودرو اسپرت ۷۵۰ اسب بخاری با طراحی متاثر از دهه ۷۰ میلادی است.

گجت نیوز: رضوانی، شرکت تیونر معروف با موسس ایرانی آمریکایی نامی آشنا بین دنبال‌کنندگان اخبار خودرو در ایران است و با ساخته‌های جذاب خود نظیر تانک رضوانی، رضوانی ونجنس و رضوانی بیست شناخته می‌شود.

رضوانی اخیراً از محصول جدید خود با نام رترو RR۱ هم رونمایی کرد که در واقع بر پایه پورشه ۹۱۱ نسل هشتمی (۹۹۲) توسعه پیدا کرده است و در سه نسخه با خروجی‌های متفاوت عرضه می‌شود.

شاهکار متفاوت یک ایرانی که ماشین بازها را شیفته خود می‌کند

معرفی رترو RR۱، خودرو جدید رضوانی

رترو RR1 صرف نظر از نسخه بدنه فیبر کربنی جدیدی دارد که تحت تاثیر از خودرو مسابقه‌ای پورشه 935 در مسابقات کرمر دهه 70 میلادی طراحی شده است. این سبک طراحی را خصوصاً در نمای جلو این خودرو می‌توان مشاهده کرد. المان جذاب دیگری که در نمای بیرونی به چشم می‌خورد، تغییر فرم چراغ‌های جلو است.

چراغ‌های گِرد نمادین پورشه حالا جای خود را به چراغ‌های باریک مستطیلی داده‌اند. این چراغ‌های جدید همچنین در نمای جلو تایکان، سدان تمام برقی پورشه به چشم می‌خورند.

در ناحیه عقب شاهکار جدید رضوانی ادغام شدن پنل‌های دو گوشه با اسپویلر توجه را به خود جلب می‌کند؛ المان دیگری که خودروهای مسابقه‌ای دهه 70 میلادی را به یاد می‌آورد. رینگ‌های جدید که به توربوفن شباهت دارند هم جذابیت نمای بیرونی رترو RR را تکمیل می‌کنند.

در نهایت خروجی یک خودرو اسپرت و مسابقه‌ای از آب در آمده است که خیلی متفاوت از ساخته‌های دیگر رضوانی مثل تانک رضوانی به نظر می‌رسد و قشر متفاوتی از مشتریان را هدف گرفته است.

تبلیغات
خودرو
خودرو

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

رضوانی رترو RR1 در سه نسخه 550 (بر پایه کررا S)، 565 (بر پایه GT3) و 750 (بر پایه توربو S) در دسترس قرار می‌گیرد. 550 به‌عنوان نسخه پایه با موتور 3 لیتری تقویت شده کررا توانایی تولید قدرت 550 اسب بخار در پیست و 520 اسب بخار در خیابان را دارد. نسخه 565، ساخته شده بر اساس GT3 هم با پیشرانه 4 لیتری 6 سیلندر خطی خود قادر به تولید قدرت 535 اسب بخار در خیابان و 565 اسب بخار در پیست است.

نهایتاً 750 می‌تواند 715 اسب بخار در جاده‌های شهری تولید کند و خروجی آن در پیست به 750 اسب بخار می‌رسد.

 

شاهکار متفاوت یک ایرانی که ماشین بازها را شیفته خود می‌کند

رضوانی برای همه این نسخه‌ها امکان ارتقای سیستم تعلیق، ترمزها و رول بارها و همچنین آپشن‌هایی نظیر شیشه‌های پلی‌کربنات را پیش رو می‌گذارد. این تیونر حتی پوششی سفارشی برای نمای بیرونی به مشتریان ارائه می‌دهد. البته آپشن‌های اضافی این خودرو روی هم رفته می‌توانند حدود ۲۶ هزار دلار به قیمت پایه آن اضافه کنند.

رترو RR1 رضوانی با قیمت پایه 149 هزار دلار به فروش می‌رسد و مجموعاً 50 دستگاه از آن تولید می‌شوند تا در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی به خریداران تحویل داده شوند.

البته در این قیمت، خودرو پایه که RR1 بر اساس آن ساخته می‌شود لحاظ نشده است. در واقع سفارش‌دهنده باید در ابتدا خودرو پایه را به رضوانی تحویل بدهد تا رضوانی سپس اقدام به ساخت خودرو کند. همچنین باید اشاره کرد که به گفته رضوانی، قیمت تقریباً 150 هزار دلاری مذکور بعد از ثبت پنج سفارش اول افزایش پیدا می‌کند.

.

.


بازنشر از : برترینها