مهران محمدی امین

خودروهای وارداتی رسوبی در گمرک در شرایط نگهداری نامساعدی هستند و به همین خاطر اجازه برگزاری مزایده برای آن‌ها داده شده است.

1401\07\07 17:35:11


مزایده خودروهای وارداتی قدیمی آغاز شد؛ 62 لکسوس،459 دستگاه هیوندای و 152 بی ام و

خودروهای وارداتی رسوبی در گمرک در شرایط نگهداری نامساعدی هستند و به همین خاطر اجازه برگزاری مزایده برای آن‌ها داده شده است.

طی سالهای گذشته خودروهای متعددی به سبب مشکلات مربوط به ثبت سفارش در پارکینگ بنادر و گمرک در حال خاک خوردن بودند.

سرانجام اما سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برای جلوگیری از تضییع این خودروها، جواز برگزاری مزایده برای فروش آن‌ها را دریافت کرد و این مزایده از ساعاتی قبل آغاز شده و تا شنبه نیز ادامه دارد.

شرایط شرکت در مزایده خودروهای وارداتی

  • اشخاص حقیقی با کد ملی و اشخاص حقوقی با کد اقتصادی و داشتن شماره حساب و اینترنت بانک جهت متقاضیان شرکت در مزایده الزامی است.
  • بازدید از خودروهای حاضر در مزایده خودروهای وارداتی رسوبی، در تمامی ایام هفته از ساعت ۸ الی ۱۴ امکانپذیر خواهد بود.

پیشنهادهای ثبت شده در سامانه مزایده الکترونیک به نشانی eauc.setadiran.ir رأس ساعت ۱۲ روز شنبه (۱۶ مهرماه) در محل سازمان مرکزی، رمزگشایی و در همان روز نیز برندگان مزایده اعلام می شود.

شرکت کنندگان توجه داشته باشند که در مزایده در صورت ثبت پیشنهاد و درخواست انصراف، می توانند گزینه انصراف در سیستم را تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه (۱۳ مهرماه) انتخاب و ثبت کنند.

جزییات خودروها توقیفی در گمرک

بیش از هزار دستگاه خودروی وارداتی صفر کیلومتر در پارکینگ‌های گمرکی توقیف هستند که اکثر آن‌ها قرار است به مزایده گذاشته شوند. این خودروها به کمپانی‌های بزرگ و مطرح خودروسازی تعلق داشته و شامل ۶۲ دستگاه لکسوس، ۱۵۴ دستگاه تویوتا، ۱۸۲ دستگاه کیا، ۴۵۹ دستگاه هیوندای، ۱۵۲ دستگاه بی‌ام‌و، ۸ دستگاه بنز، ۴۳ دستگاه پورشه، یک دستگاه ولوو و یک خودروی بی‌نام می‌شوند. این خودروها از همه لحاظ سالم بوده و هیچ قطعه‌ای از آن‌ها به سرقت نرفته است.

از آنجا که تضییع این اموال چندان عاقلانه و منصفانه به نظر نمی‌رسد، سازمان اموال تملیکی قرار است به شیوه مزایده، این خودروها را به افراد حقیقی و حقوقی بفروشد.

تبلیغات
نمایندگی زومر
نمایندگی زومر

زومر ایران ارائه دهنده خدمات مشاوره، طراحی، تامین و اجرای اتوماسیون خانگی وتعمیر جگ و درب پارکینگ است.

این تصمیم با دستور وزیر اقتصاد مبنی بر تعیین تکلیف خودروهای رسوبی تا پایان مهرماه سال جاری نیز همخوانی دارد.

مزایده خودروهای وارداتی رسوبی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. افراد مایل به شرکت در این فرایند ابتدا باید در سامانه ستادیران ثبت نام کرده و برای گواهی امضای الکترونیکی اقدام کنند. مشخصات فنی خودروها و مکان پارکینگ فعلی آن‌ها از چهارشنبه مورخ ۶ مهرماه روی سامانه اموال تملیکی بارگذاری می‌شود.

پس از ثبت نام و دریافت گواهی، متقاضی از تاریخ ۷ الی ۱۲ مهرماه فرصت دارد برای خودروی دلخواه، پیشنهاد قیمت دهد و البته به طور هم‌زمان، ۱۵ درصد قیمت خودرو را به عنوان سپرده تضمینی پرداخت کند. این سپرده مخصوص مزایده فوق‌العاده ۵۶۵ ثبت سفارش است. برندگان این مزایده در تاریخ ۱۶ شهریورماه اعلام می‌شوند.

اگر یک متقاضی پس از سپرده‌گذاری از تصمیم خود منصرف شد، تا ساعت ۱۴ سیزدهم مهرماه فرصت دارد به سایت ستادیران مراجعه کرده و انصراف خود را اعلام کند. برندگان تا سه روز فرصت دارند برای تسویه اقدام کرده و ماشین خود را تحویل بگیرند.

تمامی خودروهای عرضه‌شده در مزایده قابل شماره‌گذاری و برای فروش داخل بوده هیچ نقصانی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

اشخاص حقیقی با شماره ملی و اشخاص حقوقی با کد اقتصادی می‌توانند در مزایده خودروهای وارداتی رسوبی شرکت کنند.

نوع خودروتعداد
لکسوس(NX۲۰۰,NX۳۰۰,RX)۶۲
پورشه ماکان۴۰
کیا(سراتو،سورنتو،اپتیما)۱۸۲
بی ام و(۵۳۰،۷۳۰،x۴)۱۵۲
بنز(E۲۰۰و مرسدس)۸
هیوندا(توسان، سانتافه، سوناتا، سوناتا هیبریدی)۴۵۹
تویوتا(کمری، رافور،کمری هیبریدی)۱۵۴
ولوو۱
پورشه باکستر۳
بی نام۱
. .


بازنشر از : دیجیاتو