مهران محمدی امین

مزدا ۲ مدل ۲۰۲۳ یک هاچ بک جمع و جور ژاپنی است که پیشرانه آن، به شدت با بنزین ایران جور می‌شود. اما این خودرو به ایران هم می‌آید؟

1402\03\12 00:12:07


مزدا با این هاچ‌بک جمع و جور به ایران برمی‌گردد؟

مزدا ۲ مدل ۲۰۲۳ یک هاچ بک جمع و جور ژاپنی است که پیشرانه آن، به شدت با بنزین ایران جور می‌شود. اما این خودرو به ایران هم می‌آید؟

چهره این خودرو نسبت به قبلی یعنی مزدا ۲ مدل ۲۰۲۰، حسابی تغییر کرده اما همچنان، همان موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی را حمل می‌کند.

این خودرو در دو نسخه بنزینی و مایلد هیبرید (یا همان هیبرید خفیف) راهی خیابان‌ها شده و امکانات و آپشن‌های مناسب و جذابی را دارد.

مشخصات فنی مزدا ۲ مدل ۲۰۲۳

در زیر کاپوت این خودرو، یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی را پیدا می‌کنید که در سالیان گذشته، به خوبی ثابت کرده که می‌تواند در نقش یک موتور جان سخت و بی‌دردسر عمل کند. این موتور می‌تواند بسته به تریم انتخابی، ۷۵، ۹۰ یا ۱۱۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

خودروی هاچ‌بک جان سخت ژاپنی به ایران می‌آید؟/ عکس

به این مجموعه، یک موتور 48 ولت DC با سیستم ماید هیبرید متصل می‌شود و مزدا 2 مدل 2023 هیبریدی را خلق می‌کند. گیربکس این خودرو هم بسته به مدل انتخابی، یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته AT یا گیربکس ۶ دنده دستی خواهد بود.

کابین و داشبورد مزدا ۲ مدل ۲۰۲۳ هم دقیقا از یک خودرو کم خرج و اقتصادی حکایت می‌کند.

تبلیغات
خودرو
خودرو

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

در این قسمت به جز یک نمایشگر مولتی مدیای کوچک با ابعاد ۷ اینچ، واقعا چیز دیگری به چشم نمی‌آید.

البته طراحی پشت آمپر آنالوگ و اضافه کردن دوخت قرمز رنگ به داشبورد، یک نواختی کابین مزدا ۲ فیس لیفت را تا حد زیادی از بین برده است. استفاده از اِلمان‌های گرد در دریچه‌های سیستم تهویه هوا هم با غربیلک فرمان و دکمه‌های تهویه مطبوع، کاملا هماهنگی دارد.

قیمت مزدا ۲ فیس لیفت جدید و شانس واردات به ایران

قیمت مزدا ۲ هاچ بک جدید از ۱۷ هزار پوند (تقریبا ۲۴ هزار دلار) شروع می‌شود و این نسخه، فعلا به صورت اختصاصی و برای بازار بریتانیا تولید شده است. البته در حال حاضر، قیمت خودروهای صفر کیلومتر در این مناطق، بالاتر از ارزش واقعی آن‌هاست و حدس می‌زنیم که قیمت واقعی مزدا ۲ هاچ بک جدید از ۱۸ هزار دلار هم پایین‌تر باشد.

خودروی هاچ‌بک جان سخت ژاپنی به ایران می‌آید؟/ عکس

 

.

.


بازنشر از : منبع: گجت‌نیوز