مهران محمدی امین

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر برخی افراد نبود ارز کافی را دلیلی برای تعلل در واردات خودرو بیان می‌کنند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که هیچ توجیهی برای عدم ا

1403\01\07 00:02:09


هیچ توجیهی برای عدم واردات خودرو پذیرفتنی نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر برخی افراد نبود ارز کافی را دلیلی برای تعلل در واردات خودرو بیان می‌کنند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که هیچ توجیهی برای عدم اجرای قانون وجود ندارد بلکه مسئولان اجرایی باید از ظرفیت‌هایی مانند منشا ارز خارجی برای واردات خودرو استفاده کنند.

سید جواد حسینی‌کیا درباره اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه تخصیص ارز برای واردات خودرو به صرفه نیست، گفت: دولت نه تنها باید قانون واردات خودروهای نو را به درستی اجرایی کند بلکه باید بستر اجرای قانون واردات خودروهای کارکرده را نیز فراهم آورد زیرا دولت با ارائه لایحه‌ای دوفوریتی خود خواستار تصویب این قانون بود.

نماینده مرد سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروهای وارداتی از یک سو کیفیت مطلوبی دارند در نتیجه می‌توانند رضایت مردم را تامین کنند از سوی دیگر با واردات، عرضه خودرو به بازار بیشتر می‌شود در نتیجه ساماندهی این بازار خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبه مردم مبنی بر رقابتی شدن بازار خودرو، تصریح کرد: از آنجاکه عرضه و تقاضا خودرو با یکدیگر متناسب نیست و تولید خودروسازان داخلی نمی‌تواند نیاز بازار را تامین کند، واردات خودرو یکی از ضرورت‌ها است.

تبلیغات
خودرو
خودرو

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در حال حاضر برخی افراد نبود ارز کافی را دلیلی برای تعلل در واردات خودرو بیان می‌کنند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که هیچ توجیهی برای عدم اجرای قانون وجود ندارد بلکه مسئولان اجرایی باید از ظرفیت‌هایی مانند منشا ارز خارجی برای  واردات خودرو استفاده کنند./

.

.


بازنشر از : منبع: خانه ملت