مهران محمدی امین

نسخه جدید چری تیگو 4 که در کشورمان با نام ام‌وی‌ام X55 شناخته می‌شود، با نام چری تیگو 4 پرو وارد روسیه شد.

1401\07\04 17:36:16


چری تیگو 4 پرو به روسیه رسید؛ برادر MVM X55 PRO مدیران خودرو

نسخه جدید چری تیگو 4 که در کشورمان با نام ام‌وی‌ام X55 شناخته می‌شود، با نام چری تیگو 4 پرو وارد روسیه شد.

نسل نخست چری تیگو 4 که در کشورمان با نام ام وی ام X55 شناخته می‌شود، از سال 2019 وارد بازار روسیه شد.

اکنون نسخه بروز شده این خودرو با نام چری تیگو 4 پرو در قالب چند تیپ وارد بازار این کشور شده است و در بالاترین تیپ که نزدیک به نسخه ایرانی محسوب می شود در حدود 41 هزار دلار قیمت دارد.

این خودرو دو سال پیش در چین عرضه شد و اکنون به نوبت وارد بازارهای ایران و روسیه شده است. همان‌طور که در تست و بررسی ام وی ام X55 Pro از سوی دیجیاتو خوانده‌اید، طراحان سعی کرده‌اند تا تیگو 4 پرو را به دیگر کراس‌اوورهای جدید این خانواده از جمله تیگو7 پرو شبیه کنند. به طور کلی می‌توان گفت که چری تیگو 4 پرو، همان تیگو 4 اصلی است که با ظاهری جدید به بازار عرضه شده است.

طراحان چری سعی کرده‌اند با افزودن المان‌های قرمز رنگ به بدنه کراس‌اوور میان‌رده چری، این خودرو را اسپرت جلوه دهند. ابعاد این خودرو در مقایسه با نسل نخست نیز بدون تفاوت باقی مانده است.

نمای داخلی چری تیگو 4 پرو تغییرات بیشتری را نسبت به نمای خارجی آن تجربه کرده است. صفحه نمایش سیستم چندرسانه‌ای اکنون 10.25 اینچی است و تنظیمات سیستم تهویه به صورت لمسی انجام می‌شود.

نسخه چینی این خودرو به کنترلرهای فیزیکی سیستم تهویه مجهز شده است.

تیپ بندی چری تیگو 4 پرو در روسیه

چری تیگو 4 پرو در روسیه با پنج تیپ عرضه شده است. تمامی تیپ‌های به موتور 1.5 لیتری مجهز هستند. این موتور در سه تیپ از سیستم تنفس طبیعی بهره می‌برد و دو تیپ آن نیز به پیشرانه توربوشارژر مجهز هستند.

تبلیغات
کارشناسی خودرو و تشخیص رنگ
کارشناسی خودرو و تشخیص رنگ

کارشناسی خودرو کارن، تشخیص رنگ شدگی، بررسی فنی و آپشن خودرو در کرج و حومه

موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی تیگو 4 پرو 113 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تیپ پایه این خودرو به گیربکس پنج سرعته دستی مجهز است و دو تیپ میان رده بعدی از گیربکس اتوماتیک CVT بهره می‌برند.

دو تیپ بالارده چری تیگو 4 پرو همانند ام وی ام X55 Pro در ایران، به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز هستند که 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس انتخاب شده برای این دو تیپ نیز همان جعبه دنده اتوماتیک CVT است.

شتاب صفر تا صد 9.7 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در 100 کیلومتر بخشی دیگر از مشخصات تیگو4 پرو هستند.

تجهیزات و قیمت

از جمله تجهیزات فول‌ترین مدل این کراس‌اوور در روسیه می‌توان به این موارد اشاره کرد: چهار کیسه هوا، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، صندلی برقی راننده، نشانگرهای دیجیتالی 7 اینچی، چراغ جلو LED، سانروف، آینه‌های جانبی تاشو برقی، رینگ‌های 17 اینچی(16 اینچی برای تیپ‌های میانی)، دوربین 360 درجه، شارژر بی‌سیم، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک و دوربین عقب. البته تمامی این آپشن‌های در همه تیپ‌ها عرضه نشده‌اند.

ساده‌ترین تیپ این کراس‌اوور در روسیه اکشن نام دارد که با گیربکس پنج سرعته دستی و با قیمت 2,049,900 روبل (معادل 35 هزار دلار) به فروش می‌رسد. همین تیپ با گیربکس اتوماتیک CVT قیمتی معادل 2,149,900 روبل دارد.

تیپ بعدی فمیلی نام دارد که با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی، گیربکس CVT‌ و امکانات بیشتر با قیمت 2,279,900 روبل به فروش می‌رسد. تیپ تراول به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس CVT‌ مجهز است و 2,339,900 روبل قیمت دارد. در نهایت بالاترین تیپ چری تیگو 4 پرو استایل است که با قیمت 2,399,900 روبل (معادل 41 هزار دلار) به فروش می‌رسد.

.

.


بازنشر از : دیجیاتو