مهران محمدی امین

شرکت تیک-تو اینتراکتیو سافتور (Take-Two Interactive) قصد دارد طی یک معامله‌ی ۴۶۰ میلیون دلاری شرکت گیرباکس اینترتینمنت را از شرکت ایمبریسر گروپ خریداری کند

1403\01\09 21:40:12


تیک-تو با یک قرارداد ۴۶۰ میلیون دلاری شرکت گیرباکس را تصاحب می‌کند

شرکت تیک-تو اینتراکتیو سافتور (Take-Two Interactive) قصد دارد طی یک معامله‌ی ۴۶۰ میلیون دلاری شرکت گیرباکس اینترتینمنت را از شرکت ایمبریسر گروپ خریداری کند

شرکت تیک-تو اینتراکتیو سافتور (Take-Two Interactive) قصد دارد طی یک معامله‌ی ۴۶۰ میلیون دلاری شرکت گیرباکس اینترتینمنت را از شرکت ایمبریسر گروپ خریداری کند.

  • شرکت سیبر اینتراکتیو با قراردادی ۲۴۷ میلیون دلاری از ایمبریسر جدا شد

اگر اخبار این روزها را دنبال کرده باشید، می‌دانید که ایمبریسر گروپ که در سال‌های گذشته به شکل عجیبی به خرید استودیو و شرکت‌ها مختلف پرداخته بود، مدتی است با چالش مدیریت این استودیوها مواجه شده و نیروهای زیادی را اخراج کرده و بعضی از دارایی‌های خود از جمله شرکت سیبر اینتراکتیو را هم به فروش گذاشت.

یکی دیگر از استودیوهایی که امبریسر قصد فروش آن را دارد، گیرباکس اینترتینمنت (Gearbox Entertainment) است که به نظر می‌رسد اکنون مشتری بزرگی پیدا کرده است.

پس از این معامله، گیرباکس به‌عنوان یک استودیو زیرنظر ۲K فعالیت خواهد کرد و مدیریت آن هم بر عهده‌ی مؤسس و مدیرعامل گیرباکس یعنی رندی پیچفورد (Randy Pithford) و تیم مدیریتی او خواهد بود.

گیرباکس اینترتینمت در حال حاضر شش «پروژه  کلیدی سرگرمی تعاملی» را در مراحل مختلف توسعه دنبال می‌کند، از جمله پنج دنباله که دو مورد از آن‌ها از فرنچایز بردرلندز (Borderlands) و هوم‌ورلد (Homeworld) خواهد بود و حداقل یکی از این بازی‌ها یک عنوان کاملاً جدید است.

پس از نهایی‌شدن این قرارداد، شرکت گیرباکس اینترتینمنت استودیوهای گیرباکس سافتور، گیرباکس مونترل، گیرباکس استودیو کِبِک و فرنچایزهای بردرلندز و تینی تینا واندرلندز را حفظ خواهد کرد. از دیگر فرنچایزهایی که همچنان تحت اختیار گیرباکس خواهد بود، می‌تواند به Homeworld، Risk of Rain، Brothers in Arms و Duke Nukem اشاره کرد.

بردرلندز 3

از سوی دیگر، امبریسر گروپ همچنان شعبه‌ی انتشار بازی گیرباکس در سن‌فرانسیسکو (Gearbox Publishing San Francisco) را حفظ خواهد کرد که البته نام آن تغییر خواهد کرد. به این ترتیب، حق انتشار فرنچایزهایی مثل Remnant، Hyper Light Breaker و دیگر بازی‌های قابل‌توجه معرفی‌نشده به ایمبریسر خواهد رسید.

همچنین استودیو کریپتیک و دارایی‌های آن مثل Neverwinter Online و Star Trek Online، استودیو لاست بویز اینتراکتیو (Lost Boys Interactive) و استودیو کپچرد دایمنشنز (Captured Dimensions) همچنان در اختیار ایمبریسر خواهد ماند.

پیش‌بینی می‌شود که این خرید در سه ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۵ شرکت تیک‌تو (که منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ می‌شود) تکمیل شود و مشروط به کسب شرایط مرسوم این قراردادها از جمله تأییدیه‌های نظارتی قابل‌اجرا است. این تراکنش برخی از انتشارات شخص ثالث و سایر دارایی‌هایی را که تیک‌-تو آن‌ها را غیراصولی در تجارت خود می‌دانست، مستثنی می‌کند.

تیک‌-تو انتظار دارد که با این قرارداد رابطه‌ی موفق خود با گیرباکس اینترتینمنت را تعمیق ببخشد و از طریق یک ساختار عملیاتی کاملاً یکپارچه مزایای مالی از این رابطه را تقویت کند. همان‌طور که گفته شد، تیک‌-تو تصاحب تعدادی از بهترین عناوین گیرباکس را هم که نام بسیاری از آن‌ها در بالا اشاره شد، در اختیار می‌گیرد.

استراوس زِلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت تیک‌-تو، درباره‌ی این خرید بزرگ گفت: «خرید گیرباکس لحظه‌ای هیجان‌انگیز برای تیک‌-تو است و استعداد خلاق پیشرو در صنعت و مجموعه عناوین تحت تصاحب ما را تقویت می‌کند، از جمله امتیاز فرنچایز مهم بردرلندز.

این ترکیب وضعیت مالی پروژه‌های موجود ما با گیرباکس را افزایش می‌دهد و این فرصت را برای ما باز می‌کند تا با استفاده از منابع کامل تیک‌-تو در تمام ابتکارات هیجان‌انگیز گیرباکس، رشد بلندمدتی را افزایش دهیم.»

رئیس شرکت ۲K هم در این زمینه بیان کرد: «با چیزی نزدیک به ۲۰ سال سابقه کار با یکدیگر، گیرباکس با توجه به توانایی منحصر‌به‌فردش در ایجاد تجربیات سرگرمی تعاملی که دارای شخصیت‌های محبوب، دنیاهای جدید هیجان‌انگیز و داستان‌سرایی طنز است، نقش مهمی در موفقیت ما ایفا کرده است. ما خوشحالیم که از رندی پیچفورد و تیم توسعه‌دهندگان پرشور و با استعدادش استقبال می‌کنیم و مشتاقانه منتظر انتشار پروژه‌های متعددی در آینده به عنوان همکار هستیم. ما عاشق شراکت با گیرباکس در هر نسخه از فرنچایز بردرلندز هستیم و خوشحالیم که در توسعه فعال قسمت بعدی این سری نقش داریم.

در انتها، رندی پیچفورد، مؤسس و مدیر عامل گیرباکس اینترتینمت، هم در سخنانی گفت: «پیوستن نیروهایمان به تیک-تو اینتراکتیو و ۲K به گیرباکس کمک می‌کند تا به مرحله‌ی بعدی خودمان صعود کنیم.

تیک-تو و ۲K بارها تعهد خود را به موتور بازی‌سازی ما برای ایجاد خلاقیت، شادی و کسب سود نشان داده‌اند. زمانی که به‌عنوان شریک در کنار هم کار می‌کردیم، ما سطحی بالایی از سرگرمی‌های تعاملی را تعیین کردیم و با بازی‌های پیشگامانه و رکوردشکن به نتایج قابل‌توجهی دست یافتیم. من به‌طور باورنکردنی درباره‌ی کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، هیجان‌زده هستم که کاملاً با هم هماهنگ شده‌ایم.»

منبع: Gematsu

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

/*/
/*//*/ .

.


بازنشر از : digimag