مهران محمدی امین

نظافت حوله یکی از نکته های مهم در نطافت شخصی است. اما جدی نگرفتن نظافت حوله می‌تواند مشکلات مختلفی را برای هر کدام از ما به‌وجود بیاورد.

1401\09\09 10:22:19


حوله را هر چند وقت یکبار و چگونه بشوییم؟

نظافت حوله یکی از نکته های مهم در نطافت شخصی است. اما جدی نگرفتن نظافت حوله می‌تواند مشکلات مختلفی را برای هر کدام از ما به‌وجود بیاورد.

 

در این مقاله چند نکته مهم پیرامون شست و شوی حلوه به شما آموزش می دهیم.

با ما همراه شوید.

چند نکته مهم در مورد شستن حوله

وقتی که کارشناسان درباره ملافه‌ها و حوله‌ها صحبت می‌کنند، ‌معمولا می‌گویند که این وسایل به‌اندازه کافی شُسته نمی‌شوند. همین نکته، این سوال را در ذهن بسیاری از افراد ایجاد کرده است که آیا قاعده سفت و سختی برای نگهداری از حوله‌ها و ملافه‌ها وجود دارد یا نه؟ البته همه ما می‌دانیم که آخرین چیزی که پس از یک دوش آب گرم به ذهن‌مان می‌رسد، رسیدگی به وضعیت حوله است، ‌اما جدی نگرفتن نظافت حوله می‌تواند مشکلات مختلفی را برای هر کدام از ما به‌وجود بیاورد.

هر چند وقت باید حوله را بشوییم؟

متخصصان می‌گویند که حوله‌های حمام باید بعد از هر ۳ یا ۴ بار استفاده، شُسته شوند. دلیلش این است که سلول‌های پوستی مُرده در حوله‌ها باقی می‌مانند و خودبه‌خود از بین نمی‌روند.

بنابراین، باید به دفعات استفاده از حوله فکر کنید، نه لزوما روزهای استفاده از آن. نکته بعدی این‌که حوله‌هایی که بعد از ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرند، ‌باید بیشتر شُسته شوند. اگر محیط خانه شما مرطوب باشد، بهتر است که حوله‌ها را در فاصله کوتاه‌تری تعویض کنید، چون رطوبت ذاتا زمینه مناسبی را برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌کند.

دکتر فیلیپ تیرنو (میکروبیولوژیست و پاتولوژیست دانشگاه نیویورک) می‌گوید: «اگر می‌توانید حوله‌تان را کاملا خشک کنید، سه بار بیشتر از آن استفاده نکنید.

متاسفانه خیس ماندن حوله‌ها درحال افزایش است. اگر بویی از حوله به مشام‌تان برسد، هر بویی که باشد، یعنی میکروب‌ها درحال رشد هستند و آن حوله باید سریعا شُسته شود. البته لازم به ترسیدن نیست، چون بیشتر میکروب‌های خانگی خطرناک و آسیب‌زا نیستند».

حوله‌ها را چطور تمیز کنیم؟

متخصصان Good Housekeeping Institute، نکات مهمی را درباره نحوه نظافت حوله‌ها و حفظ کیفیت مطلوب آن‌ها در اختیار ما گذاشته‌اند.

تبلیغات
نمایندگی بوتان
نمایندگی بوتان

نمایندگی حاتمی زمانی ، نمایندگی بوتان اندیشه و نمایندگی بوتان پردیس فروش آبگرمکن دیواری بوتان ، پکیج شوفاژ دیواری ، حوله خشک کن و رادیاتور پنلی و آلومینیومی بوتان

در ادامه می‌توانید به این نکات توجه کنید:

حتما حوله‌ها را در حرارت بالا بشویید. دمای آب برای شُستن حوله‌ها ترجیحا باید ۶۰ درجه سانتی‌گراد باشد، اما حتما برچسب حوله را با دقت بخوانید تا از دمای نامناسب استفاده نکنید. این کار همه میکروب‌های نهفته در نقاط مختلف حوله را نابود می‌کند.

_ برای شستن حوله‌های سفید یا روشن باید از پودرهای شوینده بیولوژیکی استفاده کنید که حاوی آنزیم‌های لازم برای تجزیه پروتئین هستند. این پودرها ویژگی‌های مهم دیگری هم دارند: از بین بردن لکه‌های ناشی از نشاسته یا چربی، حاوی ترکیبات سفیدکننده و شفاف‌سازی حوله‌های سفید.

برای شستن حوله‌های رنگی هم باید از شوینده‌های بیولوژیکی خاصی استفاده کنید که برای لباس‌های رنگی طراحی شده‌اند تا رنگ حوله آسیب نبیند.

از نرم‌کننده لباس استفاده کنید، اما نه همیشه. این کار، خاصیت جذب‌پذیری حوله‌ها را متعادل نگه می‌دارد.

استفاده از خشک‌کن ماشین لباس‌شویی، بهترین راه برای حفظ نرمی و لطافت حوله است. از قرار دادن حوله روی رادیاتور هم خودداری کنید، چون بافت حوله را سفت می‌کند. قبل از قرار دادن حوله در لباس‌شویی هم آن را حسابی تکان بدهید، چون این کار به حفظ لطافت حوله کمک می‌کند.

. .


بازنشر از : منبع: سیمرغ