مهران محمدی امین

1403\02\15 17:33:11


۱۰ بازی ترسناک در بیمارستان- یک شات آدرنالین

بیمارستان‌ها همیشه لذت‌بخش‌ترین مکان برای حضور داشتن نیستند، اما آن‌ها در بازی‌های ترسناک، واقعا رعب‌آور هستند

بیمارستان‌ها همیشه لذت‌بخش‌ترین مکان برای حضور داشتن نیستند، اما آن‌ها در بازی‌های ترسناک، واقعا رعب‌آور هستند.

این مکان خواه یک بیمارستان روانی، یک آسایشگاه یا فقط یک کلینیک معمولی باشد، شما را در معرض عناصر ترسناک زیادی قرار خواهد داد. در واقع از افراد پانسمان شده‌ی وحشتناک گرفته تا ساکنان ترسناکی که شما را شکار می‌کنند و ساختمانی در حال فرسودگی و متروکه، بازی‌هایی که بیمارستان‌ها جریان دارد، با بهره‌گیری از عناصر خاصی نظیر خون که به وفور در این مکان‌ها دیده می‌شود، بهترین شیوه‌ها را برای ترساندن مخاطبان به نمایش می‌گذارند. حال در این مقاله به ۱۰ بازی ترسناکی که در بیمارستان جریان دارند، خواهیم پرداخت.

۱۰.

Alice Madness Returns

تهیه‌کننده: Electronic Arts / سازنده: Spicy Horse
سال انتشار: ۲۰۱۱
پلتفرم: PC, PS3, Xbox 360

بازی Alice Madness Returns

بازی Alice: Madness Returns مربوط به داستان آلیس دوران کودکی شما نیست. این بازی اکشن ماجراجویی، نگاهی بسیار زیبا و بی‌رحمانه به روان شکسته‌ی یک زن جوان به نام آلیس لیدل دارد. سال‌ها پس از آتش‌سوزی خانواده‌اش، آلیس همچنان در حال رنج بردن از این آسیب است.

او که از یک آسایشگاه روانی آزاد می‌شود، به دنبال آرامش در دنیای آشنای سرزمین عجایب است اما این سرزمین عجایب توسط شیاطین درونی آلیس تسخیر شده است. به عنوان آلیس، بازیکنان هم در واقعیت تلخ لندن ویکتوریایی و هم در اعماق خطرناک سرزمین عجایب حرکت می‌کنند.

گیم‌پلی المان‌های سبک اکشن ماجراجویی را با عناصر پلتفرمینگ ترکیب می‌کند. در این میان بازیکنان اسرار مختلف را از طریق داستان‌سرایی محیطی و تصاویر آزاردهنده کنار هم می‌گذارند.

اتمسفر تاریک بازی به طرز ماهرانه‌ای ساخته شده است و تاثیری ماندگار بر جای می‌گذارد. گفتنی است که تیمارستان Rutledge یک مکان بیمارستانی منحصر به فرد در Alice Madness Returns است که به عنوان یکی از مکان‌های ضروری داستان عمل می‌کند. این مکان ممکن است به اندازه‌ی برخی دیگر آثار در این لیست از نظر ظاهری وحشتناک نباشد، اما پیامد‌های مربوط به یک دهه اقامت آلیس در آنجا است که آن را به یک محیط ترسناک واقعی تبدیل می‌کند.

۹.

Silent Hill 2

تهیه‌کننده: Konami / سازنده: Team Silent
سال انتشار: ۲۰۰۱
پلتفرم: PS2, Xbox, PC

سایلنت هیل 2

احتمالا هیچ اثری در سبک ترس و بقا وجود ندارد که به اندازه‌ی سایلنت هیل ۲ نمادین یا مورد احترام باشد. حتی پس از گذشت چندین دهه از انتشار آن روی پلی‌استیشن ۲، این بازی به لطف عناصر گیم‌پلی و المان‌های روانشناختی بی‌عیب و نقص، داستان و مکان‌هایی شگفت‌انگیز برای کشف در نقش جیمز ساندرلد، همچنان یکی از بهترین بازی‌های این سبک باقی مانده‌ است. داستان با نامه‌ای از همسر متوفی جیمز، مری، آغاز می‌شود که به سایلنت هیل اشاره می‌کند.

جیمز که در سردرگمی و ذره‌ای‌ امید غرق شده است، وارد این شهر متروکه می‌شود.

سایلنت هیل اما یک مکان ترسناک معمولی نیست بلکه به انعکاسی از روان جیمز تبدیل می‌شود که در مه پوشانده شده و توسط موجودات کابوس‌واری تسخیر شده است. یکی از مکان‌های بازی، بیمارستان بروکهاون بوده که اساسا یک مرکز روانی محسوب می‌شود که در طول سری بارها به نمایش درآمده است. با این حال، نسخه‌ای از آن در سایلنت هیل ۲ است که واقعا تاثیرگذار است.

جدای از ظاهر وحشتناک آن، برخورد با پرستاران مخوفی است که این بیمارستان را به مکانی رعب‌آور برای جیمز تبدیل می‌کند.

در این میان هیولا‌های ترسناکی که جیمز با آن‌ها روبرو می‌شود نیز جلوه‌هایی از احساس گناه و تمایلات سرکوب شده‌ی او هستند. بزرگترین نقطه قوت بازی، کاوش در مضامین روانشناختی است. از طریق اکتشاف و پیدا کردن سرنخ‌های مرموز، بازیکنان حقیقت مرگ مری و نقش جیمز در آن را کشف می‌کنند.

در نهایت گفتنی است که روایت مبهم است و امکان نتیجه‌گیری‌های متعدد را فراهم می‌کند که این به بازی ارزش تکرار بالایی می‌دهد و تاثیر ماندگار آن را افزایش می‌دهد.

۸. Infliction: Extended Cut

تهیه‌کننده: Caustic Reality / سازنده: Caustic Reality
سال انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم: PS5, Nintendo Switch, Xbox One, PS4, PC

بازی Infliction: Extended Cut

برای کسانی که به دنبال یک تجربه‌ی ترسناک هستند که به جای اینکه ناگهانی به سمت شما بپرد، در زیر پوست شما بخزد، Infliction: Extended Cut گزینه‌ی مناسبی است. این اثر ترسناک روانشناختی اول شخص به داستان غم‌انگیز یک خانواده‌ی متلاشی می‌پردازد که از خانه‌ی خود در حومه‌ی شهر به عنوان یک فضای تسخیرشده استفاده می‌کنند.

گیم‌پلی اصلی بازی حول محور کاوش و ترکیب عناصر مختلف یک روایت می‌چرخد. شما در خانه‌ای زیبا و ناامیدکننده حرکت می‌کنید که در آن نمایی از گذشته‌ای تاریک، یادداشت‌هایی پراکنده، پیام‌های صوتی و مجلات، تصویری از خانواده‌ای را ترسیم می‌کنند که در اثر خیانت، اندوه و خشونت از هم پاشیده شده است.

همانطور که در بازی عمیق‌تر می‌شوید، محیط به خودی خود تغییر کرده و منعکس‌کننده‌ی نوعی آشفتگی احساسی است که در بخش‌های آن نفوذ کرده است. نسخه‌ی Infliction: Extended Cut بازی را به خوبی گسترش می‎‌دهد.

یک روح ناآرام محیط بازی را آزار می‌دهد و شما باید از منابع نوری به صورت استراتژیک برای پیمایش و اجتناب موقت از آن استفاده کنید. حالت نیو گیم پلاس ترس‌ها و معما‌های جدیدی را برای شما به ارمغان می‌آورد و به ارزش تکرار آن می‌افزاید.

۷. Call Of Cthulhu

تهیه‌کننده: Focus Home Interactive / سازنده: Cyanide
سال انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

کال آو کاتولو

در این بازی شما در نقش ادوارد پیرس، یک بازرس خصوصی در سال ۱۹۲۴ که وظیفه‌ی بررسی مرگ‌های نگران‌کننده‌ی خانواده هاوکینز در جزیره‌ی دارک واتر را بر عهده دارد.

همانطور که عمیق‌تر به پرونده می‌پردازید، شبکه‌ای از توطئه‌ها، فرقه‌ها و موجوداتی را که درک انسان را به چالش می‌کشند، آشکار می‌کنید. در شهری که هیچ چیز در سر جای خود نیست و شما نیز یک مهمان ناخواسته هستید، بدترین مکان برای سر در آوردن در آن، مرکز روانپزشکی آن‌ است. در واقع در جست‌وجوی خانواده‌ی هاوکینز، محقق پیرس با خطرات پنهانی و هیولا‌های مخفی‌ای برخورد می‌کند و پس از مجروح شدن، در مرکز روانی ریورساید محبوس می‌شود.

تا زمانی که شما بتوانید از آنجا فرار کنید، مواد مخدر به شما تزریق می‌شود و در حالتی توهم‌آور رها می‌شوید.

این بیمارستان به عنوان یادآوری تلخ از این موضوع است که حتی در دنیایی با هیولا‌های الدریچ و فرقه‌های عجیب و غریب، خطرناک‌ترین چیز برای بقا همچنان می‌تواند افراد بد در مکان‌های این چنینی باشند. در هر صورت اگر به دنبال یک بازی ترسناک هستید که ذهن شما را به چالش بکشد و منطق شما را زیر سوال ببرد، Call of Cthulhu یک تجربه‌ی فراموش‌نشدنی است.

۶. Outlast

تهیه‌کننده: Red Barrels / سازنده: Red Barrels
سال انتشار: ۲۰۱۳
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

اوت‌لست 1

اوت‌لست یک اثر ترسناک اول شخص است که شما را در نقش مایلز آپشور (Miles Upshur)، روزنامه‌نگاری قرار می‌دهد که به صورت تصادفی با رازی وحشتناک و پنهان شده در دیوار‌های در حال فروپاشی تیمارستان Mount Massive، یک مرکز روان‌پزشکی دورافتاده در کوه‌های کلرادو، برخورد می‌کند.

مایلز که تنها به هوش خود و دوربینی دید در شب مسلح است، در هزارتوی رو به زوال آسایشگاه حرکت می‌کند. سکوت این آسایشگاه با ناله‌های بیماران آشفته‌ای شکسته می‌شود که در سالن‌ها پرسه می‌زنند. آن‌ها آزمایش‌هایی هستند که به اشتباه انجام شده‌اند.

این اثر یک بازی بی‌رحمانه است که از اتمسفر ترسناک خود لذت می‌برد.

شما نه یک قهرمان هستید و نه سرباز بلکه مانند یک فرد معمولی تنها گزینه‌ی شما این است که بدوید و از خطرات پنهان شوید. ترس دائمی از کشف شدن توسط بیماران در کنار کاهش عمر باتری دوربینتان به عنوان تنها منبع نور در این تاریکی ظالمانه، عقل شما را  آزار می‌دهد. فقدان سیستم‌های مبارزه شما را مجبور می‌کند که برای زنده ماندن به هوش، واکنش‌های سریع و مخفیگاه‌های خود تکیه کنید.

در نهایت وحشت واقعی اوت‌لست صرفا از ترس‌های ناگهانی نیست، بلکه از دنیای آزاردهنده‌ای که ایجاد می‌کند، ناشی می‌‌شود.

۵. The Evil Within

تهیه‌کننده: Bethesda Softworks / سازنده: Tango Gameworks
سال انتشار: ۲۰۱۴
پلتفرم: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One

بازی the evil within

تبلیغات
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

بازی The Evil Within از ذهن شینجی میکامی، خالق رزیدنت اویل ساخته شده است. بنابراین جای تعجب نیست که این اثر مملو از مکان‌های ترسناک باشد.

یکی از مکان‌های اصلی این بازی که پروتاگونیست داستان یعنی سباستین کاستلانوس، خود را در حال کاوش در آن می‌یابد، بیمارستان روانی بیکن است. بیمارستان روانی بیکن یک آسایشگاه روانی فرسوده، متروک و کاملا ترسناک است که بستر رشد روویک و لزلی ویترز، دو شخصیتی است که با یکدیگر در هم تنیده شده‌اند. در این پناهگاه همه چیز از خون، اجساد، جنازه‌ها گرفته تا تراژدی‌های فراوان وجود دارد.

از منظر گیم‌پلی این بازی یک رویکرد واقعی ترس و بقا را در بر می‌گیرد.

مهمات کمیاب است و بازیکنان را وادار می‌کند تا هر مبارزه را با دقت برنامه‌ریزی کنند. خود محیط با راهرو‌های کلاستروفوبیک و مکان‌های ناآرام که باعث ایجاد حس دائمی ترس می‌شود، بازیکن را آزار می‌دهد. در این میان مخفی‌کاری اغلب گزینه‌ی عاقلانه‌تری است زیرا لیست ابزارهای سباستین به سختی برای نزاع رودررو با هیولا‌هایی که او را تعقیب می‌کنند، کافی است.

به طور کلی The Evil Within پس از انتشار با استقبال مثبتی روبرو شد و به دلیل اتمسفر، گیم‌پلی چالش برانگیز و طراحی دشمنان خود مورد تحسین قرار گرفت. در حالی که داستان ممکن است به اوج برخی از آثار دیگر در این ژانر نرسیده باشد، تجربه‌ی کلی بازی نوید یک اثر ترسناک عالی را می‌دهد.

۴. Claire

تهیه‌کننده: Hailstorm Games / سازنده: Hailstorm Games
سال انتشار: ۲۰۱۴
پلتفرم: PC

بازی Claire

در این اثر مستقل شما نقش کلر را بر عهده می‌گیرید که زن جوانی است که در دنیایی عجیب و تاریک بیدار شده.

او پس از مدتی کوتاه متوجه می‌شود که آسایش آشنای خانه‌اش به بیمارستان یا بهتر است بگوییم که به هزارتوی وحشتناکی تبدیل شده است. تنها با کمک یک چراغ قوه وسگش، کلر باید در این محیط تاریک حرکت کند، در حالی که از تهدید‌های نادیده‌ای که در سایه‌ها پنهان شده‌اند، فرار می‌کند. این بیمارستان بسیار یادآور مکان‌های سری سایلنت هیل است.

کلر یک تجربه‌ی ترس و بقای جذاب است اما برخلاف منابع الهامش در آن سیستم مبارزه به طور کامل وجود ندارد و در عوض تمرکز گیم‌پلی بر اکتشاف، حل معما و پیمایش در دنیایی است که در تاریکی پوشیده شده است.

در این میان نور محدود چراغ قوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی شما یک حس دائمی از آسیب‌پذیری ایجاد می‌کند و شما را مجبور می‌کند تا هر مرحله را با دقت در نظر بگیرید. داستان از طریق سرنخ‌های محیطی پراکنده، یادداشتهای مرموز، تصاویر ناراحت‌کننده و زودگذر از دیگر روح‌های گمشده، آشکار می‌شود. این قطعات تصویری دلخراش از جهانی در حال تسلیم شدن به نوعی تاریکی ناشناخته و جایگاه کلر در آن را ترسیم می‌کنند.

۳.

Silent Hill: Homecoming

تهیه‌کننده: Konami / سازنده: Double Helix Games
سال انتشار: ۲۰۰۹
پلتفرم: PS3, Xbox 360, PC

بازی Silent Hill: Homecoming

بازی Silent Hill: Homecoming که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، مسیر متفاوتی را در این سری  که به خاطر ترس روانشناختی خود شناخته می‌شود، طی می‌کند. این بازی، پروتاگونیست‌های معمول سری را کنار می‌گذارد و شما را در نقش الکس شپرد، سربازی که از جنگ بازگشته، قرار می‌دهد. قسمت افتتاحیه‌ی این نسخه از سری سایلنت هیل در بیمارستان Alchemilla اتفاق می‌افتد.

این بیمارستان یکی از بهترین مناطق سری به دلیل حضور تاریک و شومی است که در کمین آن وجود دارد. الکس در بیمارستان به برادرش برخورد می‌کند، اما به جای اینکه او به الکس آرامش بدهد، دوز جدیدی از سردرگمی برای او ایجاد می‌کند. این مکان همچنین به درک اینکه چرا دریاچه‌ی تولوکا بخش مهمی از سری سایلنت هیل است نیز کمک می‌کند.

این نسخه بیش از دیگر بازی‌های سری به اکشن متکی است.

سابقه‌ی نظامی الکس به سبک مبارزاتی تهاجمی‌تر تبدیل می‌شود. این تغییر نگاه تازه‌ای به فرمول ترس و بقا ارائه می‌کند، اما ممکن است برای کسانی که عناصر ترسناک سری را ترجیح می‌دهند، جذاب نباشد. البته با وجود عناصر اکشن، Homecoming ریشه‌های خود را ر‌ها نمی‌کند.

تصاویر آزاردهنده و وحشت روانی بخش اصلی این تجربه هستند و دنیای دیگر، بازتابی منحرف از واقعیت، همچنان بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این میان داستان به درون مایه‌های گناه، آسیب و خطوط مبهم بین منطق و جنون می‌پردازد.

۲. Tormented Souls

تهیه‌کننده: PQube / سازنده: Dual Effect
سال انتشار: ۲۰۲۱
پلتفرم: PS4, PS5, Nintendo Switch, PC, Xbox One, Xbox Series X/S

بازی Tormented Souls

برای طرفداران آثار کلاسیک ترس و بقا مانند رزیدنت اویل و سایلنت هیل، Tormented Souls یک تجربه‌ی بسیار آشنا با پیچش مدرن ارائه می‌دهد.

این جواهر مستقل ۲۰۲۱ شما را در دنیایی کابوس‌وار با الهام از دوران طلایی این ژانر قرار می‌دهد. در این بازی شما کنترل کارولین واکر را بدست می‌گیرید و در حال بررسی دلیل ناپدید شدن دخترانی دوقلو در بیمارستان متروکه‌ی وینترلیک هستید. این بیمارستان ترکیبی از عمارت اسپنسر از سری رزیدنت اویل با فضای وهم‌آور سایلنت هیل است.

کارولین که از خواب بیدار می‌شود و به تجهیزات پزشکی وابسته است، خود را در هزارتوی عجیب و غریب از راهرو‌های در حال پوسیدگی و وسایل پزشکی آزاردهنده می‌بیند.

سالن‌هایی که زمانی بزرگ بودند اکنون توسط موجودات عجیب و غریب تحت تعقیب هستند و کارولین را مجبور می‌کنند تا برای بقا بجنگد. در واقع از همان ابتدای بازی مشخص است که در این مکان به ظاهر متروکه، اقداماتی شنیع انجام شده است. این ساختمان متروک بسیاری از اسرار تاریک و بسیاری از ساکنان را در خود پنهان کرده که در هر گوشه‌ای به دنبال به نابودی شما هستند.

از منظر گیم‌پلی Tormented Souls زوایای دوربین ثابت و کنترل‌های تانک نماد آثار ترس و بقای اولیه را در بر می‌گیرد. این رویکرد ممکن است برای تازه واردان قدیمی به نظر برسد، اما برای طرفداران قدیمی جذابیت‌های خاص خود را دارد. از طرفی پس‌زمینه‌های از پیش رندر شده، فضایی سنگین را ایجاد می‌کنند که توسط میدان دید محدود برجسته می‌شود و شما را دائما در تنش نگه می‌دارد.

در این میان گفتنی است که مدیریت منابع در Tormented Souls بسیار مهم است.

مهمات و آیتم‌های مربوط به سلامتی به شدت کمیاب هستند و شما را مجبور می‌کنند که هر گونه برخورد با تهدیدها را با دقت بررسی کنید. این بازی همچنین کاوش و حل پازل را تشویق می‌کند و با کلید‌ها، ابزار‌ها و سایر منابع مورد نیاز برای پیشرفت به شما پاداش می‌دهد. در نهایت با اینکه بازی مانند نامه‌ای عاشقانه به گذشته‌ی سبک وحشت است، اما صرفا بر نوستالژی تکیه نمی‌کند.

این بازی دارای عناصر مدرن مانند یک طرح کنترل اختیاری و یک دوربین پویا برای کسانی است که تجربه روان‌تری را ترجیح می‌دهند. همچنین در حالی که برخی جلوه‌ها از قبل رندر شده‌اند، پvجزئیات و وحشتناک هستند و به طور مؤثر فضایی ناامیدکننده را ایجاد می‌کنند.

۱. The Suffering

تهیه‌کننده: Midway Games / سازنده: Surreal Software
سال انتشار: ۲۰۰۴
پلتفرم: PS2, Xbox, PC

بازی The Suffering

بازی The Suffering به عنوان یکی از دست کم گرفته شده‌ترین بازی‌های ترسناک اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰، یک اثر ترسناک روانشناختی جذاب است که مسیری منحصر به فرد در این ژانر ایجاد می‌کند.

این بازی بازیکنان را به دنیایی می‌برد که در آن مرز بین عقل و بی‌رحمی مشخص نیست و در آن پروتاگونیست داستان که تنها با نام تورک شناخته می‌شود، خود را به خاطر جنایتی که ادعا می‌کند به خاطر نمی‌آورد، در انتظار اعدام می‌بیند. در حالی که ندامتگاهی که او در آن قرار دارد، بدون شک یک بیمارستان نیست، اما این مکان خاص دارای بسیاری از اتاق‌های کلینیک مانند با عناصر وحشتناک کافی برای به خاطر آوردن آن به عنوان یک بیمارستان جن‌زده است. این واقعیت که هر هیولا قرار است نوعی نمایشی فیزیکی از اعدام باشد، نشان می‌دهد که این محیط چقدر پیچیده است.

بازی ترکیبی از زاویه‌های دید اول شخص و سوم شخص را ارائه می‌دهد و به بازیکنان این امکان را داده تا راه دلخواه خود را برای پیمایش در سالن‌های ترسناک زندان انتخاب کنند.

مبارزات وحشیانه و پر از خون و خونریزی است و بازیکنان از سلاح‌های متفاوت برای شکست هیولا‌های عجیب و غریب استفاده می‌کنند.  با این حال وحشت واقعی نه تنها در موجودات بازی با الهام از سبک گروتسک بلکه در اعماق روان تورک نهفته است. همانطور که او در زندان کاوش می‌کند، راز‌های نگران‌کننده‌ای در مورد گذشته‌ی خود و ماهیت واقعی جنایتی که انجام داده کشف می‌کند. روایت به طور کلی به مضامین گناه، ضربه‌های روحی و یک ذهن از هم پاشیده می‌پردازد.

منبع: The Gamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

/*/
/*//*/ .

.


بازنشر از : digimag