مهران محمدی امین

1403\01\14 07:55:08


انتقاد تند از ماجرای تعطیلی بوستان ها در روز ۱۳ و تکذیبیه وزارت کشور درگیر اقدامات جریانی هستیم که اکثر مردم ایران را بی دین می دانند

انتقاد تند از ماجرای تعطیلی بوستان ها در روز ۱۳ و تکذیبیه وزارت کشور /درگیر اقدامات جریانی هستیم که اکثر مردم ایران را بی دین می دانند دولتمتاسفانه کشور درگیر اقدامات جریانی است که تصویر روشن و درستی از مردم روی زمین ایران ندارد. در نظر این جریان که ویژگی اصلی آن «غیرواقع‌گرایی» است، اکثریت مردم ایران بی‌دین و لائیک هستند و جز با دستورالعمل‌های بالادستی و بخشنامه‌های خیلی محرمانه و بعد تکذیب آن در رسانه، نمی‌توان شعائر دینی را در کشور حفظ کرد. آنها غافل از آنند که همین مردم قرن‌ها بدون دخالت حکومت‌ها و حتی با وجود مخالفت دستگاه جور، شعائر دینی را حفظ و ترویج کرده‌اند.

، روزنامه فرهیختگان در یادداشتی نوشت؛ در یک‌ سال گذشته، وزارت کشور، کم دستورالعمل و بخشنامه و مجوز پرحاشیه صادر نکرده است.

سال گذشته بخشنامه‌ معاون سیاسی وزیر کشور که مربوط به شیوه تعامل با نمایندگان مجلس در یک‌ سال منتهی به انتخابات بود، منجر به درگیری شدید بین مجلس و دولت شد و اگر آن بخشنامه لغو و معاون سیاسی وزیر کشور برکنار نمی‌شد، نمایندگان حتی وزیر کشور را نیز استیضاح می‌کردند. در پاییز ۱۴۰۲ نیز احمد وحیدی، وزیر کشور گفته بود که وزارت کشور برای آمران به معروف در مترو مجوز خاصی نداده و «ظاهرا توسط گروه‌های مردمی انجام می‌شود.» در اول بهمن ماه، وزیر کشور صراحتا اعلام کرد که دولت در ماجرای آمران به معروف مجوزی صادر نکرده است اما چند روز بعد یکی از روزنامه‌ها، سندی منتشر کرد که نشان می‌داد حدود هشت ماه قبل، وزارت کشور در بخشنامه‌ای به برخی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادها ازجمله شهرداری تهران و مدیرعامل متروی تهران، خواستار برخورد با افرادی شده بود که پوشش آنها از سوی این مرجع استاندارد محسوب نمی‌شود.. .


بازنشر از : خبرآنلاین

احمد وحیدی

وزارت کشور

سیزده بدر