مهران محمدی امین

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در استان تهران گفت: این همه قیمت دلار، ارز و سکه بالا رفته، اما از مجلس یازدهم سروصدایی درنمی‌آید، اتفاقی نمی‌افتد و تدبیری نمی‌کند. بالاخره باید مجل

1403\02\02 11:12:05


این همه قیمت دلار و سکه بالا رفته اما صدای از مجلس بلند نمی‌شود مجلس بعدی لایحه حجاب را یکبار دیگر مرور کند

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در استان تهران گفت: این همه قیمت دلار، ارز و سکه بالا رفته، اما از مجلس یازدهم سروصدایی درنمی‌آید، اتفاقی نمی‌افتد و تدبیری نمی‌کند. بالاخره باید مجلس وظیفه خود را در مورد مسائل و مشکلات اقتصادی انجام دهد.

سیدشهاب‌الدین صدر در پاسخ به این سوال که مجلس جدید باید در زمینه حجاب و عفاف چه رویکردی داشته باشد تا شاهد چالش‌های گذشته در این زمینه نباشیم، گفت: حوزه مسائل فرهنگی حوزه بسیار حساسی است.

یعنی اگر درست تدبیر و برنامه‌ریزی نشود، ممکن است ما همراهی مردم را در مسائل خودمان نداشته باشیم. بالاخره مردمی هستند که خودشان انقلاب کردند و آرمان‌های امام و انقلاب و اسلام را قبول دارند و پشت رهبری هستند. اما اگر ما درست تدبیر و برنامه‌ریزی نداشته باشیم ممکن است مردم با ما همراه نباشند و یکسری اعتراضات و مشکلاتی در کشور ایجاد شود.

چنانچه در ادوار مختلف بوده است.

وی افزود: فرض کنید سر ساخت یک مسجد در یک پارک چالش درست شده و مردم جمع شدند. برای آنکه قبل از آن درست برنامه‌ریزی نکردیم. همان مردمی که برای انقلاب و اسلام خون دادند و آمدند مسجدها را پر کردند، جلوی این کار می‌ایستند.

این مردم که از بیرون که نمی‌آیند. لذا حوزه‌های مختلف فرهنگی حساس‌تر و ظریف‌تر است و باید با دقت بیشتری این کارها انجام شود. در مسائل حجاب و عفاف هم همین‌طور است.

یعنی اگر از ابتدا تدبیر درستی شود و با یک برنامه صحیح، افرادی که کارشناس این کار هستند، به دور از شعار و حرف‌هایی که می‌زدند این کار را تدبیر کنند، حتما مردم همراهی و استقبال می‌کنند. اما وقتی ما برنامه‌ریزی‌مان بد است، بد برخورد می‌کنیم، افراط و تفریط داریم، مردم از برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران فاصله می‌گیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: مجلس جای حساسی است و به نظرم باید قوانین مربوطه را با وضعی که جامعه دارد و نگاهی که مردم دارند، یک دور مرور کنند. ضمن آنکه مجلس باید به مسائل و گرفتاری‌های مختلفی که مردم در مسائل معیشتی و اقتصادی دارند توجه ویژه کند؛ آن زمان هم می‌بینند مردم پشت‌شان می‌ایستند.

اگر مردم ببینند که دولت و مجلس و دستگاه‌های اجرایی به فکر رفع مشکلات‌شان هستند، حتما همراهی‌شان بیشتر است.

وی عنوان کرد: فکر می‌کنم مجلس جدید در زمینه حجاب و عفاف، با شرایط جدیدی که وارد مجلس شدند یک دور دیگر مرور کنند و آن چیزی که از لحاظ روش‌های اجرایی مصلحت است را انجام دهند. وگرنه اصل حجاب که واجب شرعی است و کاری نمی‌توانند انجام دهند. اما اینکه چطور در جامعه این محقق شود و با چه سازوکار و برنامه‌ای و به چه شکلی این مسأله جواب دهد، نیاز به کار پژوهشی دارد.

صدر در مورد اقدامات ضروری مجلس آینده برای حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: مجلس دوازدهم باید نشان دهد مجلسی کارآمد و در رأس امور است.

الان مردم احساس می‌کنند مجلس کاره‌ای نیست. یعنی این همه قیمت دلار، ارز و سکه بالا رفته، اما از مجلس یازدهم سروصدایی درنمی‌آید، اتفاقی نمی‌افتد و تدبیری نمی‌کند. بالاخره باید مجلس وظیفه خود را در مورد مسائل و مشکلات اقتصادی انجام دهد.

اگر مردم ببینند مجلس به فکر مسائل و مشکلات‌شان است و می‌خواهد این مشکلات را حل کند، حتما همراهی مردم با مجلس و حاکمیت بیشتر شده و مشارکت در انتخابات بعدی بالاتر می‌رود. اما الان باید مردم ببینند این مجلس چه کاره است و کجای کار قرار گرفته است؟

. .


بازنشر از : منبع: ایلنا