مهران محمدی امین

تل‌آویو همزمان با هراس از پاسخ تهران به گستاخی این رژیم در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، به زبان تهدید روی آورده است.

1403\01\24 04:56:08


تازه‌ترین خبرها از پاسخ ایران به گستاخی اسرائیل زبان تهدید صهیونیست‌ها، به وقت وحشت از انتقام

تل‌آویو همزمان با هراس از پاسخ تهران به گستاخی این رژیم در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، به زبان تهدید روی آورده است.

افزون بر مقامات صهیونیست، آمریکا نیز تلاش دارد با استفاده از ادبیات تهدیدی، ایران را از پاسخ بازدارنده به صهیونیستها منصرف کند.

اما واکنش تهران به این تلاشها همچنان قاطع است.

در تازه‌ترین خبرها، بلومبرگ نوشت: پیگیری ها نشان می‌دهد نقل قول برخی رسانه‌های خارجی از وزیر امور خارجه مبنی بر محدود بودن و غیر تنش آمیز بودن پاسخ ایران صحت ندارد و کذب است.

IMG_20240412_013433_148

گفتنی است برخی رسانه های اسرائیلی مدعی شدند که امیرعبداللهیان در گفتگو با همتای آلمانی‌اش گفته پاسخ ایران به اسرائیل محدود بوده و منجر به تشدید تنش نخواهد شد.

با این حال رسانه‌های غربی به نقل از مقامات آمریکایی می گویند که تهران به دنبال پاسخی به اسرائیل است که واشنگتن را وادار به پاسخگویی نکند.

اما صهیونیستهای وحشت‌زده، همچنان می‌کوشند با زبان تهدید، بازدارندگی ایجاد کنند. در همین راستا منابع عبری گفته‌اند که ارتش اسرائیل و موساد بر سر طرح حمله به ایران در صورت انجام حمله از خاک این کشور توافق کردند.

با این حال اکانت معروف اسرائیلی به نقل از مقامات در تلاویو نوشته: واکنش اسرائیل بستگی به شدت حمله و میزان تلفات دارد.

بیشتر بخوانید: پیام‌مهم آمریکا به ایران چه بود؟

تلاش غرب برای کنترل تحولات منطقه هنوز ادامه دارد. این تلاشها عمدتا معطوف به انتقال پیام است.

یک پژوهشگر در تشریح این پیامها نوشته است:

‌آمریکا در پیامی گفته است در صورت پاسخ تلافی جویانه ایران، نمی تواند مانع از حمله  اسرائیل به خاک ایران شود و در این رابطه مسئولیتی متوجه واشنگتن نیست.

‌آن ها همچنین پیام داده اند که در صورت حمله تلافی جویانه، مذاکرات آتش بس در غزه به خطر می افتد و مسئولیت آن با ایران است.

‌در یکی از پیام ها ایران از آمریکا خواست اقدام اسرائیل را محکوم کند که با مخالفت واشنگتن مواجه شد.

لحن آخرین پیام آمریکا به ایران تندتر بوده و نسبت به تبعات اقدام تلافی جویانه علیه اسرائیل به ایران هشدار داد.

در پاسخ نیز ایران بر عزم خود برای پاسخ تاکید کرد. برآورد نهایی آمریکا این است که پاسخ ایران قطعی است اما تلاش کرده با ارسال پیام های پی در پی ضرب پاسخ ایران را بگیرد.

. .


بازنشر از : منبع: خبر فوری