مهران محمدی امین

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس صنایع خوزستان کشا اهواز- نماینده مردم

1402\03\19 04:24:03


تصمیم برکناری ۱۵ مدیر خوزستان کارشناسی شده نیست

اهواز- نماینده مردم اهواز در خصوص بر کناری ۱۵ مدیر خوزستانی که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اعلام شد، بیان کرد: از همان روز اول بنده اعلام کردم این کار منطقی و کارشناسی شده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کریم حسینی عصر پنجشنبه در نشست خبری تصریح کرد: این مرحله از مجلس جزو دوره‌هایی بود که حداکثر انسجام، همراهی و همکاری بین همه نمایندگان وجود داشت، قطعاً ایرادات و قصوری وجود دارد اما در مسائل ملی و حتی مسائل استان خوزستان برای نشست با مسئولان از ۱۸ نماینده حداقل ۱۵ نماینده همیشه حضور داشته‌اند که سبب شده تا از پیگیری با مسئولان نتایج بهتری بگیریم؛ ما ملزم هستیم نقاط قوتی را که در مجلس یازدهم وجود دارد، ادامه بدهیم و نقاط ضعف را از بین ببریم، در سال آخر مجلس هم قطعاً تا روز آخر این کار را انجام خواهیم داد.

وی افزود: دستور کار سال آخر ما بر سه محور برنامه هفتم توسعه کشور، تحقق شعار سال به‌عنوان یک فرمان و پرداختن به طرح‌ها و لوایحی که در مجلس یازدهم نیمه‌کاره مانده است، انجام می‌شود. قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نماینده مردم اهواز در مجلس در خصوص اقداماتی که مجلس یازدهم در سطح ملی و برای منابع کشور در سه سال انجام داده است، گفت: مجلس در این دوره قوانین مهمی داشته است، اولین قانونی که در روزهای اول مجلس یازدهم وجود داشت و مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان راه‌گشا، گره‌گشا و نجات از بلاتکلیفی یاد می‌کند، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است؛ اینکه کشور را درگیر مذاکرات و موفقیت یا شکست هسته‌ای بدانیم، مجلس یازدهم این قانون را تصویب کرد که به تعبیر رهبر دیپلماسی مقتدرانه‌ای را برای دولت فراهم کرد. حسینی در ادامه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را قانون دوم خواند و اظهار کرد: محدودیت‌هایی که برای رونق اشتغال، کارآفرینی و ایجاد اشتغال می‌توانست راهگشا باشد و صدور مجوزها را با مشکلاتی از جمله رانت و امضای طلایی مواجه می‌کرد، صدور مجوزهای کسب و کار بود که این طرح نیز تصویب و به عنوان قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در کشور جاری شد.

وی با بیان اینکه معیشت مردم را به‌عنوان اولویت در مجلس یازدهم می‌دانیم، تصریح کرد: قانون جهش تولید، کمک به کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان، جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر ارزش افزوده و مهمترین مطلبی که همیشه به‌خاطر آن مورد سوال قرار می‌گیریم، ساختار بانک مرکزی و بانکداری اسلامی است که مصوب شد؛ البته بر سیستم بانکی و پولی ما ایراد جدی و واقعی وارد است. تصویب رتبه بندی معلمان در مجلس نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: رتبه بندی معلمان که همه از آن سخن می‌گویند بیش از ۱۰ سال منتظر تصویب در مجلس بود که این قانون هم به تصویب رسید. همچنین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که تهدیدی در حوزه اجتماعی است برای کشور مصوب شد.

وی افزود: صنعت خودرو و ساماندهی صنعت خودرو که برای ساخت و واردات مورد اعتراض و ایراد نمایندگان مجلس قرار گرفت جزو قوانین مصوب مجلس یازدهم بوده است. حسینی با اشاره به اینکه لایه‌ها و طرح‌های مختلفی برای سال پایانی در دستور کار است تا به‌عنوان لوایح و طرح‌های نیمه‌کاره به تصویب برسند، عنوان کرد: حمایت از بانوان، ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ارتقای امنیت زنان، حجاب و عفاف، تعارض منافع، موارد مربوط به طرح امنیت غذایی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و بازنشستگان از جمله این طرح‌هاست؛ البته مجلس در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان و نقل و انتقال سوابق بین صندوق‌ها که برای بازنشستگی کارکنان دولت و کارگران به معضلی تبدیل شده به نتیجه خواهد رسید. به گفته وی، بیمه رایگان برای دهک‌های پایین جامعه، ایجاد صندوق‌های کمک بلاعوض و تسهیلات به بیماران صعب‌العلاج در دستور کار مجلس یازدهم خواهد بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس در خصوص موارد استانی که به‌عنوان نمایندگان مردم در مجلس پیگیر بوده‌اند، بیان کرد: ضروری است که در بین مردم شهرها و روستاها باشیم ولی قطعاً پیگیری جذب اعتبارات حداکثری برای استان برای ما نمایندگان یک اصل بود. همیشه سعی کرده‌ایم برای تصویب بودجه سنواتی در کمیسیون تلفیق برخی از همکارانمان حضور داشته باشند. اختصاص ۲۰ درصد از سود سهام بانک‌ها به فاز دوم طرح مقام معظم رهبری حسینی در خصوص بودجه و اعتبارات تخصیص داده شده به خوزستان گفت: فاز دوم طرح مقام معظم رهبری در خصوص احیای اراضی کشاورزی بر زمین مانده بود و علاوه بر پیگیری همکاران ما در دوره‌های قبل نیز ما در مجلس پیگیر این قضیه هستیم اما نتیجه‌ای را در این سه سال نگرفتیم تا اینکه امسال بحث ۲۰ درصدی سود سهام بانک‌ها که از شرکت توسعه نیشکر حاصل می‌شود در بودجه سال ۱۴۰۲ و با مصوبه‌ای که در مجلس داشتیم به فاز دوم طرح مقام معظم رهبری (احیای اراضی کشاورزی، رونق کشاورزی، افزایش محصولات کشاورزی، افزایش ارزش زمین، کاهش مصرف آب، حق آبه کشاورزی و در اختیار گذاشتن فرصت‌های اشتغال در حوزه کشاورزی) اختصاص داده شد که امسال به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به برخی پیشنهاداتی که در صحن علنی داده می‌شود، عنوان کرد: در جدول مصارفی که به استان‌ها تخصیص داده می‌شود به خوزستان از سه درصد نفت مبلغ چهار هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که با رایزنی برخی نمایندگان، پیگیری و پیشنهاداتی که داده شد این مبلغ به میزان حدود هفت هزار میلیارد تومان محقق شد که رقم محسوسی است. نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با بیان اینکه عوارض آلایندگی به بسیاری از استان‌ها اختصاص داده نمی‌شود، تصریح کرد: این مورد برای خوزستان در سه مرحله انجام شده که در مرحله اول مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان، در مرحله دوم ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت و مرحله سوم در حال انجام است که مبالغ تخصیص داده شده در اختیار تک تک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گذاشته شد. به گفته وی، در مرحله اول برای شهر اهواز بیش از یک هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که مبلغ آن به حساب شهرداری واریز شده است.

حسینی ادامه داد: به شهرداری‌ها گفته‌ایم پروژه‌هایی را که از این مبلغ تعریف می‌کنند به ما اعلام کنند تا بعد از مدتی آنها را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چه میزان از پروژه‌ها عملی شده است که شهرداری ۱۶ پروژه به ما اعلام کرده اما دو سوم آنها هنوز کلید نخورده است. تصویب اختصاص قیر رایگان به استان‌ها وی در خصوص برخی از اقداماتی که نمایندگان خوزستان با همکاری نمایندگان سایر استان‌ها انجام می‌دهند، گفت: قیر رایگان که محصول اولیه آسفالت معابر، خیابان‌ها، روستاها شهرها است با طرحی که توسط نمایندگان داده شد به تصویب رسید که می‌تواند برای عمران شهر و روستاها کمک خوبی باشد. نماینده مردم اهواز در مجلس در خصوص ابر چالش استان خوزستان یعنی موضوع اشتغال جوانان بیان کرد: در خصوص فرصت‌های جدید اشتغال جوانان خوزستان در بخش خصوصی و دولتی اگر روزانه پیگیر نباشیم قطعاً هفتگی و ماهیانه پیگیر هستیم و با پیگیری‌هایی که توسط نمایندگان مجلس صورت گرفت، موفق شدیم از خروج ۳-۴ کارخانه مهمی که در سودآوری، ایجاد اشتغال، حفظ اشتغال و توسعه استان در حوزه انتخابیه ما وجود داشته و اثرگذار بودند، جلوگیری کنیم حسینی با اشاره به اینکه انتقال آنها توسط برخی مسئولان این مؤسسات و با صحبت با برخی نمایندگان در شهرستان‌ها در حال انجام بود، اضافه کرد: شرکت کربن که یک فاز توسعه دارد و می‌تواند فرصت‌های جدید اشتغال را در اهواز ایجاد کند که در حال انتقال به شهر دیگری بود و تقریباً مصوب هم شده بود اما با ورود به این مسئله جلوی کار را گرفتیم وشرکت در اهواز ماند.

به گفته وی، شرکت کربن به دلیل مسائل زیست محیطی باید از اهواز منتقل بشود که برای آن زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در شهرک صنعتی شماره ۵ توسط شرکت خریداری شده و به آن محل انتقال پیدا می‌کند. وی ادامه داد: فاز دوم شرکت اکسین که فولادسازی است نیز انتقالش به شهر دیگر مصوب شده بود که به این قضیه هم ورود کردیم و جلوی کار را گرفتیم. اگر برخی مواقع از ما ایراد می‌گیرند که چرا نمایندگان در عزل و نصب مسئولان دخالت می‌کنند به این علت است که وقتی مدیری برای ماندگاری خود و حفظ صندلی‌اش رایزنی می‌کند تا فولادسازی اکسین اهواز را که می‌تواند فرصت‌های جدید اشتغال را برای حوزه انتخابیه ما باشد به شهر دیگری منتقل کند قطعاً ورود می‌کنیم و جلوی آن را خواهیم گرفت؛ هرچند اعتقاد داریم اگر بیکاری از یکی از شهرهای استان کم شود و یک شخص به فرصت شغلی دست پیدا کند سرریز آن به اهواز نخواهد بود و به رفع بیکاری کمک می‌شود اما نباید این‌طور باشد که آقایان مرکز نشین برای راضی نگه داشتن دو نماینده فرصت‌ها را از اهواز به شهرهای دیگر ببرند.

تبلیغات
مشاوره خدمات مالیاتی
مشاوره خدمات مالیاتی

گروه مشاوره و توسعه مدیریت تیارا ارائه خدمات مالیاتی تنظیم و ارسال اظهارنامه ارزش افزوده - تنظیم و ارسال معاملات فصلی- تنظیم اسناد مربوط به دفاتر کانونی- تحریر دفاتر قانونی- تنظیم اظهارنامه مالیاتی (سالانه)- شرکت در جلسات رسیدگی مالیاتی- تنظیم لوایح دفاعیه جهت اعتراض به برگ تشخیص های مالیاتی - صادره و شرکت در هیات های حل اختلاف به کسب و کارها

مقابله با مدیرانی که فرصت‌های شغلی را از اهواز بگیرند نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس از شرکت لوله سازی به عنوان شرکت دیگر در حال انتقال نام برد و بیان کرد: برای اینکه ساخت لوله بدون درز لوله سازی در اهواز صورت بگیرد تا فرصت‌های جدید اشتغال را در پی داشته باشد، تملک زمین صورت گرفته و پیگیری‌ها انجام شده اما این دستگاه با یکی از نمایندگان به روش معامله و همکاری اقدام کرده که این فاز را به شهرستان دیگری ببرد، آنها در واقع فرصت اشتغال را از اهواز می‌برند که ما موظف هستیم از این اتفاق جلوگیری کنیم، همچنین هر مدیری که بخواهد این کار را انجام دهد جلوی آن را خواهیم گرفت و با آن مقابله خواهیم کرد. وی در خصوص ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در خوزستان اظهار کرد: برای استان به دنبال فرصتی هستیم که از قراردادهای روسیه و چین وجود دارد، همچنین به دنبال این هستیم تا فضایی را که در نهادهایی مثل ستاد فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان وجود دارد اگر در خوزستان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال داشته باشند به آنها کمک کنیم، البته چند مورد انجام شده و با ۶ پروژه‌ای که ستاد فرمان امام (ره) در استان پیگیری می‌کند قریب ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود که ما این طرح را دنبال و حمایت می‌کنیم. نماینده مردم اهواز در مجلس در مورد اقداماتی که در حوزه انتخابیه آنها انجام شده است، عنوان کرد: در خصوص چهار شهرستانی که در حوزه انتخابیه ما است، سعی کرده‌ایم بازدیدهای میدانی و حضور متناوب داشته باشیم، در خصوص راه‌ها، بهداشت و درمان، آموزش پایه، آموزش تکمیلی، خدمات شهری و شهرداری‌ها همه سرکشی‌ها انجام شده که موید حضور ما نامه نگاری‌هایی است که صورت می‌گیرد.

به گفته وی، این دوره یکی از بهترین دوره‌هایی بوده است که از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعتباراتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی گرفته است. حسینی با اشاره به مشکلات هنرمندان برای راه اندازی ساختمان، تالارها و حتی پلاتو گفت: از نفت اعتباراتی برای ساخت مدارس، تجهیز مدارس، تجهیز مراکز فرهنگی و کمک به راه‌های روستایی جذب شده و رسیده است که از طریق این بخش می‌توان مشکلات هنرمندان استان را حل کرد. اختصاص زمین برای ساخت بیمارستان در حمیدیه وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: داشتن یک بیمارستان همیشه جزو آرزوهای مردم باوی و حمیدیه بود که اکنون بیمارستانی سه طبقه با بهترین شرایط و پیشرفت بالای ۷۰ درصد در شهر باوی در حال احداث و تجهیز آن در حال پیگیری است؛ البته باید به فکر نیروی انسانی آن باشیم.

حسینی ادامه داد: همچنین در شهرستان حمیدیه اگر بیماری دچار مشکل می‌شد ناچار بود برای درمان به اهواز بیاید اما اکنون مرکز درمانی شبانه روزی حمیدیه اقدامات اولیه بیماران را انجام می‌دهد، در کنار آن نیز زمینی را برای ساخت بیمارستان ۶۰ تختخوابی در این شهرستان تملک شده و ردیف بودجه آن صورت گرفته که امسال عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد. به گفته وی، این ۲ شهر متخصصان قلب، داخلی، روان‌پزشکی و… را نداشته اما امسال پزشکان طرحی ۲ هفته در حمیدیه و ۲ هفته در شهر شهر باوی حضور پیدا می‌کنند. نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس اظهار کرد: در شهر شیبان، ویس و ملاثانی نیز ۳-۴ پروژه آماده افتتاح است که در سال‌جاری به بهره برداری خواهند رسید؛ همچنین تا ۲ سال گذشته دستگاه سی تی اسکن که ملزومات اولیه بیمارستان است در شهرستان کارون وجود نداشت اما اکنون این بیمارستان به این دستگاه مجهز شد، همچنین اورژانس آن با بیش از ۶۰ تخت، تجهیزات بروز و نیروی انسانی افتتاح شده است.

به دنبال بیمارستان جایگزین برای بیمارستان رازی اهواز هستیم حسینی با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال از عمر بیمارستان گلستان اهواز می‌گذرد، تصریح کرد: پروژه بیمارستان جدید گلستان با قریب به یک هزار تخت بیمارستانی در حال انجام است؛ برای بیمارستان شفا نیز کلنگ بیمارستان جایگزین زده شده است، بیمارستان رازی نیز یکی دیگر از بیمارستان‌ها در اهواز است که پیگیر بیمارستان جایگزین آن هستیم. وی افزود: گاهی در بخش‌های بیمارستان‌ها مشکل ایجاد می‌شود اما اینکه کار خدمات رسانی به بیماران سرطانی تعطیل شده باشد، اینچنین نیست حتی دستگاه جدید پت اسکن برای آنها تهیه شده که پیش از این دستگاه را نداشتند، از آنجایی که بخش خصوصی در حال خدمات دهی است برخی پرسنل رسمی دانشگاه به این قضیه معترض هستند که چرا بخش خصوصی وارد کار شده که به پرداخت‌های ما توجهی ندارد. نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به اینکه در خصوص دارو مشکل کشوری داشته‌ایم، بیان کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وقفه‌ای در ساخت دارو و مواد اولیه ایجاد کرد که مسئله ساخت دارو عمدتاً شامل داروهای اطفال بود که به این قضیه ایراد وارد است اما در پی آن رئیس سازمان غذا و دارو برکنار شد و با وزیر بهداشت و درمان برخورد صورت گرفت.

طرح آبرسانی غدیر مد نظر ما نیست حسینی در خصوص طرح آبرسانی غدیر عنوان کرد: بنده از روز اول گفته‌ایم طرحی که اجرا شد، آن طرحی نیست که آب غدیر را از پشت دریاچه سد دز داشته باشیم و مقدار آبی که اکنون در خط دوم غدیر می‌آید، مد نظر ما نیست بلکه ما به دنبال آن بوده‌ایم که ۱۰ متر بر ثانیه‌ای که در طرح غدیر یک داشتیم در طرح غدیر دو به ۲۰ متر بر ثانیه تبدیل کنیم که آب شهرها به لحاظ کمی و کیفی اصلاح شود. وی اضافه کرد: در گذشته بیش از ۷۰۰ روستا در خوزستان درگیر تنش آبی بودند که اکنون به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده‌اند به طور مثال اگر ۸۰ روستا در غیزانیه دچار تنش آبی بوده‌اند هم اکنون ۶۰ روستا مشکلشان حل شده است، البته اگر یک روستا هم در بخش بدون آب شرب کیفی باشد، جای ایراد است. نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس با بیان اینکه از وضعیت فعلی فاضلاب راضی نیستیم، بیان کرد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای فاضلاب اهواز اعتبار گرفته شد و یکی از مواردی که بیش از بقیه به خود اعتبار اختصاص داد همین شبکه فاضلاب اهواز و کارون بود که شرایط فعلی فاضلاب این ۲ شهر مورد رضایت ما نیست و این نارضایتی در پشتیبانی از مدیریت، طرح‌ها و اعتبارات اثرگذار است.

حسینی ادامه داد: برای شهرستان کارون اعتراض کرده‌ایم، تذکر کتبی و شفاهی داده‌ایم و به تذکر بسنده نمی‌کنیم و با استاندار خوزستان و مسئولان وزرات نیرو نشست داشته‌ایم که وضعیت آب این شهرستان اصلاح شود؛ باید کارهای اساسی برای آب شرب کوت عبدالله و کارون صورت بگیرد که احداث حداقل یک تصفیه خانه از جمله آن است و موافقت کلی آن نیز گرفته شد، به دنبال اعتبار آن هستیم تا این تصفیه خانه در کوت امیر احداث شود تا به کیفیت آب شرب کمک کند، کارهایی که از قبل انجام شده هیچکدام کیفی نیستند. در سفر رئیس جمهور بر مسئله آب شرب تاکید داشته‌ایم وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به خوزستان اولین مورد که نمایندگان بر آن تاکید داشتند، مسئله آب شرب و طرح‌های غدیر، فدک و کوثر برای استان بوده است که تمام شهرها و روستاهای استان را دربرمی گیرد. نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس یکی از محورهای اصلی پیگیری‌اش را ساماندهی تیم‌های ورزشی در همه رشته‌ها به خصوص فوتبال خواند و اظهار کرد: حفظ سهمیه ما در لیگ برتر، لیگ دسته یک و بازی‌های کشوری از اهداف ما بوده و پشتیبانی هم شده است؛ البته قصوری صورت گرفته که همه آنها را نمی‌توان یکجا قضاوت کرد.

حسینی در خصوص بر کناری ۱۵ مدیر خوزستانی که در سفر اخیر رئیس جمهور به خوزستان تصمیم گرفته شد، بیان کرد: از همان روز اول بنده اعلام کردم این کار منطقی و کارشناسی شده نیست، دولتی که خود سوار برکار است هر مدیری را بخواهد می‌تواند عوض کند و چه لزومی داد این مسئله را اعلام کند و در بدنه مدیریتی استان تزلزل ایجاد کند. وی در خصوص خروجی سفر رئیس جمهور به خوزستان گفت: قطعاً این سفر خروجی دارد، اینها فرصت‌هایی است که هر استان برای خود از آن بهره می‌برد زیرا بودجه‌هایی که در سفر رئیس جمهور تعریف می‌شود در بودجه سالیانه نیست، همینطور مسیرهایی که برای مصرف بودجه تعیین می‌شود در جای دیگر وجود ندارد؛ لذا این مسئله به نفع استان است و هرچه پیگیری ما و مسئولان بیشتر باشد می‌توان سهم بیشتری گرفت.. .


بازنشر از : مهر

سید کریم حسینی

نماینده مردم اهواز در مجلس

صنایع خوزستان

کشا