مهران محمدی امین

سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم روسیه ولادیمیر پوتین پاکستان حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان؛ از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان

1403\02\04 14:48:10


حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان- از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان

حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان؛ از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان دولتسفرهای خارجی رئیسی گاه و بیگاه با حواشی همراه شده است، از استقبال سرد روس ها تا سفر خانوادگی به آمریکا و این روزها سفر به پاکستان و ماجراهای استقبال سردی دیگر.

، روز گذشته ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در صدر هیئتی سیاسی و اقتصادی برای سفری ۲ روزه عازم پاکستان شد.

سفری که هنوز به پایان نرسیده اما حواشی آن گریبان دولت سیزدهم را گرفته است. هر چند که این اولین‌بار نیست که سفرهای خارجی ابراهیم رئیسی جنجال‌آفرین می‌شود و گاه و بیگاه سفرهای خارجی رئیس دولت با حواشی همراه بوده است. مقایسه دو سفر؛ از آن رئیس جمهور تا این رئیس جمهور عدم استقبال شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان از رئیسی در بدو ورود به خاک این کشور اولین حاشیه ای بود که رقم خورد.

بر اساس آنچه خبرگزاری دولتی ایرنا نوشته، ابراهیم رئیسی و اعضای هیات همراه او در بدو ورود در پایگاه هوایی نورخان، از سوی ریاض حسین پیرزاده، وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان‌، رضا امیری مقدم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از مسئولان سیاسی و نظامی کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفتند. استقبالی که نقدهایی را به همراه داشت و منتقدان تاکید داشتند سطح استقبال پاکستان متناسب با سطح سفر صورت گرفته به این کشور نبوده است. آنچنان که عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در واکنش به سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «۱.در سفر امروز رئیسی به پاکستان، پیرزاده، وزیر مسکن پاکستان در فرودگاه به استقبال رئیسی رفت.

۲.در سفر سال ۹۵ حسن روحانی به پاکستان، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در فرودگاه به استقبال روحانی رفت و ممنون حسین، رئیس جمهور پاکستان هم برای بدرقه روحانی به فرودگاه رفت.» بنا بر گفته علی‌محمد بیدارمغز، کارشناسی که در وزارت امور خارجه در حوزه تشریفات مسئولیت‌های متنوعی داشته، دیدار دو رئیس دولت را در فارسی دیدار رسمی (State Visit) می‌خوانند. در این مناسبت مقام مهمان به دعوت رسمی مقام همتای میزبان بیشتر در پایتخت این کشور ملاقات می‌کند. تاریخ این نوع ملاقات‌ها حداقل از شش ماه قبل در تقویم دو کشور ثبت می‌شود..

.


بازنشر از : خبرآنلاین

سیدابراهیم رئیسی

دولت سیزدهم

روسیه

ولادیمیر پوتین

پاکستان