مهران محمدی امین

جمهوری اسلامی ایران سپاه تهران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روابط عمومی سپاه در

1402\02\07 23:36:06


دعوت سپاه برای حضور در آیین تشییع پیکر شهید «جانی بت اوشانا»

روابط عمومی سپاه در اطلاعیه از اقشار و آحاد مختلف مردم شریف و قدرشناس تهران برای حضور در آیین تشییع پیکر سرباز شهید آشوری جانی بت اوشانا دعوت کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه با دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم شریف و قدرشناس تهران برای حضور در آیین تشییع پیکر سرباز شهید آشوری "جانی بت اوشانا " تاکید کرد: پیروان تمامی ادیان الهی به ویژه اقلیت‌های مذهبی برای امنیت آرامش و سربلندی ایران عزیز آماده هرگونه ایثار و فداکاری هستند.

متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم رجعت پیکر مطهر سرباز شهید وطن "جان بنت اوشانا" از شهدای " آشوری" که با تلاش اخیر مجاهدان کمیته تفحص در منطقه عملیاتی بدر کشف و فضای پایتخت ایران اسلامی را به عطر ایثار و شهادت و جان باختن در راه استقلال، امنیت و آرامش ایران و ایرانی معطر ساخت، نشان می‌دهد که دفاع از میهن اسلامی برابر توطئه‌های دشمنان حد و مرزی ندارد و آحاد ملت به ویژه جوانان سلحشور از هر مذهب و آیینی اعم از مسلمان و مسیحی در صف مقدم این فریضه مبارک و افتخارآمیز قرار دارند. بی شک یاد، نام و خاطرات این شهید ارجمند آشوری که در زمره جوانان غیور، غیرتمند و پیرو آیین مسیحیت موجب افتخار آشوریان ایرانی و دلبستگی دیگر ایرانیان سرافراز با آنان شده است؛ برای همیشه ماندگار و الهام بخش مدافعان وطن و این سرزمین مقدس خواهد بود. با گرامیداشت حماسه آفرینی‌های "شهید جان بنت اوشانا " و دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم شریف و قدرشناس تهران از هر مکتب و مذهبی برای حضور باشکوه در آیین تشییع پیکر این شهید والا مقام (که فردا جمعه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بعد از نماز جمعه و از محل دانشگاه تهران برگزار می‌شود) اطمینان داریم این تشییع باشکوه به دشمنان ایران عزیز نشان خواهد داد در جمهوری اسلامی ایران پیروان تمامی ادیان الهی به ویژه اقلیت‌های مذهبی برای امنیت، آرامش و سربلندی کشور عزیزیشان آماده هرگونه اثار فداکاری و حماسه سازی هستند.

گفتنی است، شهید «جانی بِت اوشانا فقی بکلو» سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و از شهدای گرانقدر اقلیت‌های مذهبی بود که برای حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از دست‌درازی به آب و خاک ایران اسلامی، در عملیات بدر (۱۳۶۳) به درجه رفیع شهادت رسید و عنوان «شهید وطن» به او تعلق گرفت.. .


بازنشر از : مهر

جمهوری اسلامی ایران

سپاه

تهران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی