مهران محمدی امین

سیاستمدار اصلاح طلب و مدیر مسئول روزنامه ابتکار نوشت: خطاب به مردمان حق‌طلب اردن و مجاهدان منطقه می‌گویم: «راه قدس از اردن هاشمی می‌گذرد.»

1403\02\01 11:12:08


راه قدس از اردن می‌گذرد؟

سیاستمدار اصلاح طلب و مدیر مسئول روزنامه ابتکار نوشت: خطاب به مردمان حق‌طلب اردن و مجاهدان منطقه می‌گویم: «راه قدس از اردن هاشمی می‌گذرد.»

 محمدعلی وکیلی در روزنامه ابتکار  نوشت: کشور پادشاهی اردن به دلیل مرز مشترک با فلسطین و همسایگی با کرانه باختری از اهمیت ویژه‌ای در آزادسازی فلسطین اشغالی برخوردار است.

این کشور به‌رغم ضعف بنیان‌های اقتصادی اما به خاطر همسایگی با عراق، در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق بیشترین کمک‌های راهبردی را به صدام داشت و نقش حیاط خلوت رژیم بعث را ایفا می‌کرد.

ملک‌عبدالله اول به همراه سادات، دوستان گرمابه و گلستان محمدرضا شاه به حساب می‌آمدند و جیره سالیانه از دولت ایران دریافت می‌کردند.

تاریخ مبارزات فلسطینیان و جریان مقاوت سراسر خیانت حاکمان اردن به آرمان فلسطین می‌باشد.

در جنگ اعراب و اسرائیل نقش ستون پنجم برای رژیم اسرائیل ایفا کردند.

تمامی حملات هوایی اسرائیل به منطقه شامل سوریه، عراق و ایران از آسمان این کشور صورت پذیرفته است.

دستگاه اطلاعاتی و امنیتی اردن همچون یک واحد موساد در رصد و شناسایی مبارزان فلسطین و دادن اطلاعات آنان جهت ترور نقش ایفا می‌کند.

پایگاه التنف در کشور اردن و در مجاورت سوریه و عراق، به عنوان بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه برای دفاع از اسرائیل در اختیار آمریکاست. پس تاریخ این کشور سراسر خیانت به آرمان فلسطین و خدمت به اسرائیل است.

حال در مهمترین مصاف تاریخ، یعنی رویارویی ایران بزرگ با اسرائیل و غرب، شاهد خیانت چندباره این کشور به آرمان فلسطین هستیم.

باز کردن آسمان اردن بر روی آمریکا و اسرائیل جهت رویارویی با کشورمان، نمایش‌های لفظی خاندان پادشاهی اردن را برای فلسطینیان و مردم باهوش اردن برملا ساخت و نقاب نفاق را از صوتشان کنار زد.

بر همین اساس خطاب به مردمان حق‌طلب اردن و مجاهدان منطقه می‌گویم: «راه قدس از اردن هاشمی می‌گذرد.»

. .


بازنشر از : خبرفوری