مهران محمدی امین

در هفته‌های اخیر شاهد موج گرانی برخی مواد غذایی، خودرو، دلار، طلا، سکه و... هستیم؛ مردم از افزایش قیمت‌ها گلایه دارند، امیدواریم رئیس جمهور صدای گلایه مردم را بشنود و چاره‌ای بیند

1403\01\15 22:29:10


روند صعودی گرانی در دولت رئیسی رکوردهای متوالی قیمت‌ها

در هفته‌های اخیر شاهد موج گرانی برخی مواد غذایی، خودرو، دلار، طلا، سکه و... هستیم؛ مردم از افزایش قیمت‌ها گلایه دارند، امیدواریم رئیس جمهور صدای گلایه مردم را بشنود و چاره‌ای بیندیشد.

در هفته‌های گذشته شاهد موج متناوبی از گرانی در خودرو، مواد غذایی و دلار بوده‌ایم که موجب نگرانی‌هایی در سطح جامعه شده است.

پیش از این، پیش بینی‌هایی وجود داشت که بعد از انتخابات شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم، اما کمتر کسی تصور می‌کرد که این موج از آخرین روزهای اسفند آغاز شده و در فروردین ادامه داشته باشد.

در دومین روز پس از تعطیلات نوروزی، قیمت سکه طرح امامی از مرز ۴۳ میلیون تومان عبور کرد و قیمت دلار هم با گذر از از ۶۳ هزار تومان رکورد جدیدی را ثبت کرد.

همزمان با افزایش قیمت ارز، قیمت خودرو نیز در بازار روندی صعودی در پیش گرفت و قیمت‌ها در این بازار رشد ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

بررسی‌ها از روند بازار خودرو نشان می‌دهد که پژو ۲۰۷ اتوماتیک یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان شد که حکایت از رشد ۳۰ میلیونی در روز گذشته دارد.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای نیز با افزایش ۲۵ میلیونی ۷۸۰ میلیون تومان شد. قیمت پژو پارس هم ۸۲۵ میلیون تومان شد که ۲۰ میلیون تومان گران شده است.

طبق گزارش دنیای اقتصاد، قیمت مسکن در تهران هم به طور میانگین از متری ۶۶ میلیون تومان به متری ۸۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که طبعا موجب افزایش اجاره‌ها در سال جاری می‌شود.

همچنین کورد رشد هزینه اجاره‌نشینی نیز در دولت رئیسی زده شد. طبق گزارش‌ها، سال گذشته هزینه اجاره‌‌نشین‌‌ها در کشور، نزدیک به ۴۰ درصد (۳۹/۶ درصد) نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد و در تهران نیز تورم اجاره، نرخ ۵۲ را به ثبت رساند که هر دو نرخ، «رکورد رشد سالانه اجاره‌‌بها» در تاریخ ثبت آمارهای اجاره، محسوب می‌شود.

در سفره مردم نیز، شاهد افزایش قیمت‌ها بوده‌ایم که و آن طور که خراسان گزارش داده است، شاهد افزایش قیمت ۳۰ تا ۵۰ درصدی حبوبات بوده‌ایم.

گزارش‌های مردمی همچنین حکایت از افزایش مرغ و گوشت دارد که موجب شده است بسیاری از مردم از خرید این اقلام صرف نظر کنند.

کاش آقای رئیس جمهور به مانند ایام انتخابات، به میان مردم برود و پای گلایه‌های آن‌ها بنشیند تا شاید با شنیدن صحبت‌های مردم، درک بهتری از زندگی مردم داشته باشند.

.

.

تبلیغات
خودرو
خودرو

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.


بازنشر از : منبع: خبر فوری