مهران محمدی امین

جمهوری اسلامی ایران پارلمان اروپا وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صدور قطعنامه دیروز پارلمان اروپا

1401\12\26 16:53:20


صدور قطعنامه اخیر پارلمان اروپا تکرار اتهامات واهی علیه ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صدور قطعنامه دیروز پارلمان اروپا در خصوص بدحالی دختران دانش‌آموز در برخی مدارس، تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان و مایه تعجب و تأسف است.

به گزارش خبرگزاری مهر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص قطعنامه روز گذشته پارلمان اروپا در خصوص اتفاقات مشکوک و در حال بررسی مرتبط با بدحالی دختران دانش‌آموز در برخی مدارس کشورمان، گفت: در حالی‌که جمهوری اسلامی ایران با جدیت در سطوح عالی کشور این موضوع را در دست پیگیری دارد و تیم‌های تخصصی وزارت بهداشت نیز تحقیقات میدانی و علمی خود را با جدیت ادامه می‌دهند، صدور قطعنامه توسط پارلمان اروپا و تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان مایه تعجب و تأسف است.

وی افزود: یافته‌های اولیه مقامات قضائی جمهوری اسلامی ایران حاکی از شناسایی برخی از عوامل این جنایت است و در واقع این نظام جمهوری اسلامی ایران است که در این ماجرای مشکوک و ضد انسانی، باید شاکی و مدعی باشد. کنعانی اظهار داشت: مایه شرمساری است که بعضی‌ها، اقدامات عوامل خودفروخته و وابسته در این جنایت را ابزاری برای تخریب چهره و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داده و از آن به عنوان سوژه جدیدی برای تداوم ضدیت‌های بی پایان خود با جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند و متأسفانه پارلمان اروپا نیز مکانی برای این چهره‌های مشکوک و افراطی بمنظور نفرت پراکنی علیه ملت ایران و پروژه ایران هراسی شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: در موضوع مدارس، بلندپایه‌ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران این اقدام ضد انسانی را به شدت محکوم کرده و دستور انجام تحقیقات کامل درباره آن، یافتن عاملان این اقدام ضد انسانی و اشد مجازات آنان را خواستار شده‌اند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: جمهوری اسلامی ایران فارغ از هرگونه فشار و عملیات روانی تمام تلاش خود را برای پیگیری اتفاقات رخ داده انجام خواهد داد و از هیچ تلاشی برای شناسایی و به عدالت سپردن عاملان و مباشران و مسببان این حوادث جنایت بار، فروگذار نخواهد کرد. کنعانی در پایان اظهار داشت: با رفتارهای اخیر پارلمان اروپا، جای تعجب نخواهد بود که در صورت شناسایی و مجازات مجرمین دخیل در این جنایت، پارلمان اروپا مجدداً بنام حقوق‌بشر به دفاع از همان مجرمان برخیزد و خواستار عدم مجازات آنان شود.. .


بازنشر از : مهر

جمهوری اسلامی ایران

پارلمان اروپا

وزارت امور خارجه