مهران محمدی امین

ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم رئیس جمهور با بیان اینکه ارتش مردم باور و جلوه

1402\01\29 12:05:11


پیام روز ارتش، صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است. ارتش در مشکلات کنار مردم است

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتش مردم باور و جلوه ارتش برای مردم است، گفت: ملت نگاه می‌کند تا هر جا حادثه‌ای مانند سیل و زلزله و کرونا باشد ارتش را کنار خود حس می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز (سه شنبه) در مراسم رژه ارتش که به مناسبت ۲۹ فروردین؛ روز ارتش برگزار شد، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران شاخصه‌های همچون خدا باوری، خود باوری و مردم باوری دارد.

در خدا باوری آن، اندیشه الهی و اندیشه دفاع از مردم، دفاع از وطن و حفظ ارزش‌های اسلامی و خستگی ناپذیری و ولایتمداری را ایجاد می‌کند تا بدانیم ارتش ولایت مدار است و تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا که جانشین امام عصر (عج) است، انجام وظیفه می‌کند. وی عنوان کرد: خود باوری ارتش باعث شده است امروز ارتش دلاور، شجاع و قهرمان وا در عرصه‌های مختلف علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه بگیرد. همگان معنرف هستند که ارتش ما، ارتش مجهز، به روز و به هنگام است و از تجهیزات پیشرفته برخوردار است.

این تجهیزات پیشرفته به برکت علم و دانش ایجاد شده است. ارتش مجهز ما تجهیزات را با تکه بر علم و فناوری و دانش و ابتکار خود دارد؛ اگرچه از دانش و تجربیات همگان بهره می‌برد اما مبتنی بر کار بومی است. رئیس جمهور بیان کرد: امروز شاهد تجهیزات پیشرفته در ارتش هستیم که جلوه «ما می توانیم» است.

ارتش ما در برابر کاستی‌ها و مشکلات احساس کمبود نمی‌کند بلکه در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها برای خود و کشور سد و فرصت می‌سازد و فرصت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف زمینه پیشرفت برای کشور و خود قرار داده است. رئیسی با بیان اینکه ارتش مردم باور جلوه شعار ارتش برای ملت است، گفت: ارتش مردم باور است و به مردم عشق می ورزد. ملت نسبت به ارتش به عنوان اینکه پشتوانه امنیت کشور، آسایش مردم و رفاه اجتماعی است نگاه می‌کند که هر جا حادثه‌ای مانند سیل و زلزله و کرونا باشد ارتش را به عنوان خدمتگزار کنار خود حس می‌کند.

این حس مردم است که ارتش در مشکلات کنار او است. ارتش سد محکمی در مقابل ضد انقلاب، گروه‌های تکفیری، اشرار و نیروهای بعثی است که هم پاسداری و مرزبانی از مرزهای جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و هم در اقیانوس‌ها از منافع جمهوری اسلامی پاسداری می‌کند و امنیت را برقرار می‌کند. وی افزود: مردم امروز احساس یکی بودن با ارتش دارند و این احساس بسیار مبارک و با ارزش است.

امروز مردم با همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی احساس یکی بودن دارند. حضور نیروهای مسلح ما برای منطقه امنیت ساز است و پیام این حضور و پیام روز ارتش، پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است. دست توانای نیروهای مسلح ما هر دستی که به دنبال حفظ امنیت در منطقه باشد را به گرمی می‌فشارد و پیام ارتش و ملت ایران و نیروهای مسلح برای حضور نیروهای فرامنطقه ای و بیگانه این است که نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه نیروهای آمریکایی هر چه زودتر منطقه را ترک کنند که به نفع خود و منطقه است.

حضور ایران، حضور امنیت ساز است اما حضور نیروهای بیگانه در منطقه امنیت را تهدید می‌کند و به هیچ عنوان در منطقه امنیت ایجاد نکرده و نخواهد کرد. رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شما دیدید نیروهای مسلح ما اعم از ارتش و سپاه پاسداران در هر کجایی از منطقه امنیت ساز است و نیروهای سرافراز ما چگونه در مقابل تروریست‌ها مقاومت کردند. دیدید آنها داعش و نیروهای تکفیری را تشکیل دادند اما نیروهای مسلح ما چگونه منطقه را حفظ کردند و فرماندهان ارتش ما و شهید سلیمانی چگونه برای امنیت منطقه با تمام وجود تلاش و ایستادگی کردند.

رئیسی تاکید کرد: پیام نیروهای مسلح ما این است که نیروهای فرامنطقه ای فقط امنیت منطقه را تهدید می‌کنند. قدرت جمهوری اسلامی و تمام توان رزمی آن حتماً به نفع امنیت منطقه است و بارها مسئولین منطقه به ما گفتند که نیروهای مسلح ما به وقت نیاز کنار آنها بوده و برای نجات آنها اقدام کرده است و بر هیچ کسی پوشیده نیست سپاه پاسداران ما از تمامیت ارضی دفاع کرده است. رئیسی تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی افتخار حراست زمینی، دریایی و هوایی برای ایجاد امنیت کشور را دارد.

آسمان کشور ما از همیشه در نقاط منطقه امن ترین آسمان را دارد و این افتخار، حضور و شجاعت مثال زدنی است. تصور کردند بعد از جنگ تحمیلی و دفاع جانانه نیروهای مسلح از توان آنها کاسته شد اما همان روز، نیروی ارتش با ۴۸ هزار شهید از کشور، مردم، وطن و ارزش‌های اسلامی جانانه دفاع کردند. وی در پایان اظهار داشت: نیروهای مسلح ما دژ عظیمی را برای امنیت تشکیل دادند و اینها جای شکرگزاری از خدا و تشکر از فرماندهی کل قوا و ستاد کل مشترک نیروهای مسلح و همه کسانی که برای توانمند شدن هر چه بیشتر نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند را دارد..

.


بازنشر از : مهر

ارتش جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی

دولت سیزدهم