1405\01\02 09:20:06
روایتی تکاندهنده از حمله موشکی به ساختمان مسکونی در میدان رسالت
مدیرعامل سازمان آتشنشانی تهران با تشریح جزئیات حادثه اصابت موشک به ساختمان مسکونی در میدان رسالت، از صحنههایی دردناک و فراموشنشدنی سخن گفت.
در ادامه حملات و اقدامات ضدانسانی و جنایتبار اسرائیل آمریکایی علیه مناطق مسکونی، غیرنظامیان هدف قرار میگیرند؛ رخدادهایی که مصداق آشکار نقض اصول انسانی و قوانین بینالمللی است. در همین رابطه قدرتاله محمدی، مدیرعامل سازمان آتشنشانی تهران، در روایت خود از حادثه میدان رسالت نوشت: «یک صحنه را فراموش نمیکنم؛ شاید بعضی از اماکن کنار اماکن نظامی بوده و تحت تأثیر قرار میگرفته است، اما رسالت تهران به صورت عمدی با موشک مورد اصابت قرار گرفت و بلوکهای مسکونی را از بالا وسط خانه را زده بودند، خانوادههایی که در حال استراحت بودند، مهمانی داشتند، و دو بلوک ۲۰ واحده بود که بلوک شمالی خیلی تلفات داد؛ در یکی از آنها حدود ۱۵ شهید داشتیم.» وی در ادامه با اشاره به وضعیت پیکر قربانیان افزود: «پیکر شهدا در خیابان رسالت تکه تکه شده بود و خانواده ها هنوز قانع نشدند و دنبال پیکر ها می گشتند و قانع نشده بودند چه اتفاقی برای عزیزانشان افتاده است.» محمدی همچنین به عملیات نجات در این حادثه اشاره کرد و نوشت: «از آنجایی که این واحدها همه تخریب شده بود، دوستان از طبقه پنجم چهار نفر را با طناب به صورت زنده به پایین و بیرون منتقل کردند.» روایت مدیرعامل آتشنشانی تهران از این حادثه، تصویری روشن از عمق فجایع انسانی و جنایت جنگی ناشی از این حملات ارائه میدهد..
.
بازنشر از : مهر