1404\10\03 09:24:07



عواقب خطرناک عدم مدیریت اصولی پسماندها در حاشیه شهرهای استان سمنان

شاهرود- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سمنان با هشدار درباره پیامدهای رهاسازی زباله در حاشیه شهرهای استان، گفت: نبود مدیریت پسماند، حیات‌وحش گرسنه را به مناطق مسکونی کشانده و خطرآفرین می‌شود.

تبلیغات

سعید یوسف‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با هشدار نسبت به پیامدهای رهاسازی زباله در حاشیه شهرها گفت: نبود مدیریت اصولی پسماند موجب جلب حیات‌وحش به مناطق مسکونی و ایجاد مخاطرات برای شهروندان می‌شود.

وی از شهرداران، دهیاران و شهروندان خواست در جمع‌آوری و دفع پسماندها دقت بیشتری داشته باشند تا در فصل زمستان، زمانی که حیوانات با کمبود غذا مواجه‌اند، به سمت شهرها و روستاها کشانده نشوند. مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان با تأکید بر اینکه غذا دادن به حیوانات حیات‌وحش اقدامی نادرست و آسیب‌زا است، افزود: مردم در صورت مشاهده گونه‌های حیات‌وحش در حاشیه مناطق، از نزدیک شدن و غذا دادن به آنها خودداری کنند. یوسف‌پور همچنین با اشاره به فصل حساس زادآوری و مستی برخی گونه‌ها، از مردم خواست طی سه تا چهار ماه آینده از ورود به مناطق حفاظت‌شده استان پرهیز کنند تا آرامش زیستی این گونه‌ها حفظ شود..

.


بازنشر از : مهر

محيط زیست سمنان

سعید یوسف پور

مدیریت پسماند

خبرهای مرتبط با