1404\11\20 10:11:05
فرصت شرکت طراحان و دانشآموزان در جشنواره ملی لباس مدرسه تا ۲۹ بهمن
ثبتنام دومین جشنواره ملی طراحی و دوخت لباس دانشآموزی آغاز شد و طراحان، هنرجویان و دانشآموزان از سراسر کشور میتوانند تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۴ آثار خود را ارسال کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه سادات مدبر نژاد مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در نشست خبری با موضوع تبیین اهداف وبرنامه های دومین جشنواره ملی طراحی و دوخت لباس دانش آموزی صبح امروز برگزار شد. مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با اشاره به ماده ۸۵ آییننامه اجرایی مدارس گفت: مسئولیت انتخاب طرح لباس دانشآموزی بر عهده شورای مدرسه است. وی افزود: سند تحول بنیادین نیز بر طراحی لباس هویتمند دانشآموزی تأکید دارد و جشنواره طراحی لباس یکی از گامهای اصلی برای تحقق این هدف است. مدبرنژاد یادآور شد: نخستین دوره جشنواره سال گذشته در دو بخش دانشآموزی و آزاد برگزار شد و با استقبال قابل توجهی روبهرو بود. به گفته وی، توجه به هویت اسلامی ـ ایرانی، تنوع قومی و سلیقه دانشآموزان از مهمترین محورهای طراحی لباس در این جشنواره است. وی اعلام کرد: طرحهای برگزیده سال گذشته برای نخستینبار در سامانه لباس دانشآموزی در معرض دید شورای مدارس قرار گرفت و مورد توجه مدارس قرار گرفت. مدیرکل انجمن اولیا و مربیان گفت: دومین دوره جشنواره آغاز شده و طراحی لباس سفیر سلامت و لباس ورزشی ویژه المپیادها نیز به بخشهای آن افزوده شده است. وی افزود: مهلت ثبتنام از ۱۰ تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۴ تعیین شده است. به گفته مدبرنژاد، مخاطبان جشنواره شامل دانشآموزان و هنرجویان هنرستانها در بخش دانشآموزی و علاقهمندان و متخصصان حوزه مد و لباس در بخش آزاد هستند.و این جشنواره در سه بخش طراحی لباس دانشآموزی، لباس ورزشی و لباس سفیر سلامت برگزار میشود. وی با اشاره به بارگذاری آثار در سامانه شاد گفت: آثار بخش دانشآموزی توسط مردم مورد رأیگیری قرار میگیرد. مدبرنژاد اعلام کرد: ۲۴ اثر برگزیده در گروه آزاد و ۲۴ اثر منتخب مردمی در بخش دانشآموزی جوایز و لوح جشنواره دریافت میکنند. وی افزود:تمام آثار برگزیده تحت حمایت مالکیت معنوی قرار گرفته و به سایر شرکتکنندگان نیز گواهی حضور اعطا خواهد شد..
.
بازنشر از : مهر