1405\01\02 22:17:05
آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان
زاهدان - مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان از آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت ایام شهادت قائد امت حضرت آیتالله سیدعلی خامنهای (ره) و فرا رسیدن عید سعید فطر خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میرامامی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیریهای مستمر و کمکهای نهادهای حمایتی، زمینه آزادی ۷ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد از سطح زندانهای استان فراهم شد و این افراد به آغوش خانوادههای خود بازگشتند. مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان با اشاره به رقم بالای بدهی این زندانیان افزود: کل بدهی این ۷ زندانی بالغ بر ۷۳۳ میلیارد و ۸۲۶ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال بود که با طی شدن مراحل قانونی و قضایی، بخش عمدهای از آن معادل ۷۱۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال در قالب «اعسار» مورد پذیرش مراجع قضایی قرار گرفت. وی در تشریح نحوه تامین مابقی مبلغ بدهی تصریح کرد: از باقیمانده مبلغ، رقمی معادل ۶ میلیارد و ۳۰۲ میلیون ریال به عنوان «آورده» توسط خود مددجویان و خانوادههای آنان تامین شد. میرامامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت با پرداخت ۷ میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۵۸۰ هزار ریال به صورت «کمک بلاعوض» از سوی ستاد دیه، پرونده این مددجویان مختومه و حکم آزادی آنان صادر شد..
.
بازنشر از : مهر