1405\01\02 10:26:03



آغاز پایش جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با آفات بلوط

یاسوج-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای عملیات پایش ۲۸۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان به‌منظور شناسایی و مقابله با آفات برگخوار و جوانه‌خوار بلوط خبر داد.

تبلیغات

سیدجمال موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از آغاز عملیات گسترده پایش جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی به‌موقع آفات برگخوار و جوانه‌خوار بلوط در سطح ۲۸۰ هزار هکتار از جنگل‌های مناطق گرمسیری و سردسیری استان در حال اجرا است. وی با اشاره به سابقه حمله این آفات در سال‌های اخیر افزود: با توجه به احتمال شیوع این آفات در اسفندماه، کارشناسان منابع طبیعی از ابتدای این ماه پایش مناطق مستعد را آغاز کرده‌اند. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به‌منظور افزایش سرعت واکنش در صورت مشاهده آلودگی، چهار تفاهم‌نامه با شرکت‌های مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی منعقد شده است تا عملیات مقابله در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود. وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها، هر قرارداد به مساحت ۷۰۰ هکتار برای مبارزه با آفات بلوط در نظر گرفته شده و در صورت شناسایی آلودگی، عملیات کنترل از طریق محلول «بی‌تی» بدون اتلاف زمان آغاز خواهد شد. موسویان ادامه داد: این اقدامات در مناطقی از شهرستان‌های باشت، لنده، کهگیلویه، چرام، دنا و بویراحمد که در گذشته درگیر این آفات بوده‌اند، متمرکز شده است. وی تأکید کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح، پیشگیری از گسترش آفات و حفظ پوشش ارزشمند جنگل‌های بلوط استان است..

.


بازنشر از : مهر

اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

جنگل زاگرس

درختان بلوط

خبرهای مرتبط با