1404\12\07 12:00:07
آمادگی خراسان جنوبی برای نوروز ۱۴۰۵ با تمرکز بر ایمنی سفر
بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از برنامهریزی گسترده استان برای نوروز ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: کاهش تصادفات جادهای، توسعه نوروزگاهها و ارتقای خدمات سفر در اولویت دستگاهها قرار دارد.
# تصادف - # کرج - # آپشن خودرو
به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد برآبادی ظهر پنجشنبه در نشست ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان با اشاره به مصوبات جلسات پیشین اظهار کرد: همه دستگاههای مسئول باید اقدامات انجامشده را مرور و جمعبندی کنند تا گزارشها بهصورت دقیق و منسجم ارائه شود. وی با یادآوری مصوبه جلسه قبل افزود: فرمانداران همانند سال گذشته حضور فعالی در اجرای برنامههای ستاد خدمات سفر خواهند داشت و نمایشگاههای نوروزی با هدف معرفی ظرفیتهای گردشگری، فرهنگی و صنایعدستی شهرستانها و همچنین کاهش خستگی رانندگان در ورودی شهرها برپا میشود. اقدامات بازدارنده برای کاهش تصادفات مدیرکل میراثفرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به برنامههای کاهش حوادث جادهای گفت: استقرار گشتهای نظارتی، بهرهگیری از ظرفیت دهیاریها، نصب علائم هشداردهنده، استقرار خودروهای امدادی و یدککشها از جمله اقدامات پیشبینیشده است. وی افزود: هماهنگیهای لازم برای استقرار سیاهچادرها در مسیرهای پرخطر انجام شده و طبق اعلام پلیس راهور، ۳۸ نقطه پرتردد و حادثهخیز شناسایی شده است. برآبادی ادامه داد: سال گذشته در ۵۴ نقطه سیاهچادر برپا شد و امسال تلاش میکنیم این تعداد به حدود ۱۰۰ نقطه افزایش یابد که در صورت تحقق، نقش مؤثری در کاهش حوادث خواهد داشت. آمادهسازی شهرها و برپایی نوروزگاهها وی با اشاره به نقش شهرداریها در ایام نوروز اظهار کرد: شهرداریهای استان موظف شدهاند با همافزایی، نسبت به زیباسازی شهری، آمادهسازی فضاهای عمومی و برپایی نوروزگاهها در شأن مردم و مسافران اقدام کنند. برآبادی همچنین از ابلاغ رسمی به شهرداریها برای آمادگی کامل در ایام نوروز خبر داد و گفت: برنامههای پیشنهادی شهرداریها در نشست اخیر ارائه شده است. نمایشگاه «ضیافت» برای تأمین ارزاق مدیرکل میراثفرهنگی خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه «ضیافت» در سطح استان خبر داد و افزود: این نمایشگاه با هدف تأمین اقلام مورد نیاز مردم در ایام نوروز برگزار میشود. وی با تأکید بر اهمیت حملونقل عمومی در نوروز اظهار کرد: با توجه به افزایش ورود و خروج مسافران، تمهیدات لازم برای مدیریت ناوگان اندیشیده شده است. برآبادی گفت: در حال حاضر ۵۰ شرکت و شعبه مسافربری، ۶ پایانه عمومی و ۱۰ پایانه اختصاصی در استان فعال است و مجموع ناوگان شامل ۸۲۵ دستگاه اتوبوس، مینیبوس و سواری میشود. وی افزود: طی ۱۱ ماه گذشته بیش از ۱۶۷ هزار سفر انجام و بیش از ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار نفر جابهجا شدهاند و پیشبینی میشود با تقارن نوروز و ماه رمضان، جابهجایی مسافر ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد. استقرار اکیپهای راهداری و خدمات بینراهی مدیرکل میراثفرهنگی خراسان جنوبی درباره اقدامات راهداری گفت: در طرح نوروزی امسال ۳۶ اکیپ راهداری با ۲۴۵ دستگاه ماشینآلات و ۲۸۰ نیروی انسانی در محورهای استان مستقر خواهند شد. وی افزود: ۳۸ مجتمع خدمات رفاهی بینراهی آماده ارائه خدمات است و ۴۶ سکوی نماز، ۳۲ راهدارخانه و ۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین نیز بهصورت کشیک فعالیت خواهند داشت..
.
بازنشر از : مهر