1405\01\27 15:51:05
اجتماعی شدن آب، کلید مدیریت مصرف و افزایش بهرهوری در استان یزد
یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقهای یزد، با تأکید بر ضرورت اجتماعی شدن آب در استان، از اهمیت نهادینهسازی ارزش آب و شرایط اقلیمی یزد در میان مردم سخن گفت.
جواد محجوبی با اشاره به خشکی ذاتی اقلیم یزد و محدودیت منابع آبی استان گفت: اگر درک مشترک و عمیقی از ارزش آب و حساسیت اقلیم یزد در جامعه شکل بگیرد، میتوان شاهد تغییرات مثبت و ماندگار در الگوهای مصرف بود. وی افزود: اجتماعی شدن آب یعنی اینکه مردم، نهادها و بخشهای مختلف نقش و مسئولیت خود را در مدیریت منابع آب بشناسند و با همراهی یکدیگر به سمت مصرف بهینه حرکت کنند. محجوبی بیان کرد: آگاهیبخشی، مشارکت عمومی و تقویت گفتمان ارزش آب در خانوادهها، آموزش و رسانهها میتواند مسیر کاهش هدررفت و افزایش بهرهوری آب در همه بخشها از کشاورزی تا صنعت و شرب را هموار کند. مدیرعامل شرکت آب منطقهای یزد تصریح کرد: وقتی اهمیت آب و محدودیتهای اقلیمی برای مردم قابل لمس شود، مدیریت مصرف نه یک اجبار، بلکه یک رفتار اجتماعی پذیرفتهشده خواهد بود. وی در پایان گفت: شرکت آب منطقهای یزد برنامههایی را برای ترویج فرهنگ صحیح مصرف، توسعه مشارکتهای مردمی و تقویت نقشآفرینی اجتماعی در حوزه آب در دست اجرا دارد..
.
بازنشر از : مهر