1404\12\06 00:20:06



اختصاص ۴۷ میلیارد ریال برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان از اختصاص ۴۷ میلیارد ریال برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در این استان خبر داد.

تبلیغات

ناهید پرویز پور در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده لرستان از تخصیص مبلغ ۴۷ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان امور اجتماعی کشور به این استان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی خبر داد. وی گفت: این اعتبار باهدف اقدامات مؤثر در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، توسعه مراکز حمایتی «سراج»، کاهش پدیده حاشیه‌نشینی و تجهیز مراکز اورژانس اجتماعی به استان لرستان اختصاص‌یافته است. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، ادامه داد: این اقدام ارزشمند، گامی مهم در راستای ارتقای رفاه اجتماعی و سلامت روانی شهروندان استان محسوب می‌شود و با تخصیص این میزان اعتبار، انتظار می‌رود گام‌های اساسی برای توانمندسازی اقشار در معرض آسیب‌های اجتماعی برداشته شود. پرویز پور با تأکید بر اهمیت همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه، بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی استان نقش حیاتی در شناسایی، حمایت و توانمندسازی گروه‌های هدف و افراد آسیب‌پذیر جامعه دارند، این اعتبارات فرصتی مغتنم برای تقویت زیرساخت‌های حمایتی و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در سطح استان است و لازمه موفقیت در این مسیر، تعامل مؤثر میان تمامی نهادهای مسئول و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی منطقه است. وی با بیان اینکه توسعه مراکز «سراج» که به ارائه خدمات حمایتی و آموزشی به اقشار نیازمند می‌پردازند، یکی از محورهای اصلی این اعتبار است، گفت: همچنین، تلاش برای کاهش حاشیه‌نشینی و ساماندهی مناطق کمتر برخوردار و تجهیز مراکز اورژانس اجتماعی برای ارائه خدمات فوری و تخصصی به افراد نیازمند، از دیگر اولویت‌های اجرای این طرح‌ها خواهد بود. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، تصریح کرد: این تخصیص اعتبار نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به مسائل اجتماعی و تلاش برای ایجاد جامعه‌ای سالم‌تر و بانشاط‌تر در لرستان است..

.


بازنشر از : مهر

استانداری لرستان

ناهید پرویزپور

آسیبهای اجتماعی

خبرهای مرتبط با