1405\02\14 15:07:04
افزایش دبی بالارود از صبح سهشنبه آغاز میشود- ساکنان مراقب باشند
اهواز - فرمانداری اندیمشک اعلام کرد؛ بهمنظور تنظیم مخزن، دبی خروجی سد از صبح سهشنبه ۱۵ اردیبهشت افزایش مییابد و ساکنان پاییندست باید موارد ایمنی را رعایت کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، در اطلاعیه صادرشده آمده است: با اجرای برنامه مدیریت مخزن، از صبح سهشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ دبی خروجی سد بالارود افزایش خواهد یافت که این اقدام میتواند موجب بالا آمدن ناگهانی سطح آب، افزایش سرعت جریان و تغییر شرایط ایمنی در محدوده پاییندست شود. در این اطلاعیه تأکید شده است: کشاورزان نسبت به جمعآوری پمپها، موتورها، ادوات کشاورزی و تجهیزات مستقر در بستر یا حاشیه رودخانه اقدام کنند و دامداران نیز از نزدیک کردن دامها به بستر رودخانه خودداری کنند. همچنین از گردشگران و ساکنان محلی خواسته شده است از ورود به حاشیه رودخانه، برپایی چادر، شنا یا توقف در مسیر جریان آب پرهیز کنند و والدین نسبت به مراقبت از کودکان در اطراف رودخانه هوشیار باشند. در پایان اطلاعیه آمده است: در صورت مشاهده هرگونه تغییر غیرعادی در جریان آب، افراد باید فوراً محدوده را ترک کنند.
این اقدام با هدف حفظ ایمنی عمومی و مدیریت صحیح منابع آب انجام میشود.. .
بازنشر از : مهر