1405\01\31 19:14:04
افزایش ۲۸ درصدی تصادفات جاده ای ساوه ناشی از خطای انسانی است
ساوه- فرماندار ساوه گفت: افزایش ۲۸ درصدی تصادفات جادهای این شهرستان در سال گذشته ناشی از خطای انسانی است و توجه بیشتر به آموزش و نظارت ترافیکی مورد تاکید است.
# تصادف - # کرج - # آپشن خودرو
به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی فرماندار ساوه ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه کاهش تصادفات شهرستان ساوه گفت: حفظ جان و سلامت مردم اولویت اصلی مدیریت ایت شهرستان است و در این حوزه هیچگونه ملاحظه یا سهلانگاری پذیرفته نیست. فرماندار ساوه افزود: بر اساس دادههای ثبتشده، در حوزه راهها و زیرساختهای ایمنی، شهرستان ساوه در سال گذشته با کاهش ۴۰ درصدی تعداد فوتیها و کاهش ۵۷ درصدی افراد جانباخته نسبت به سال قبل مواجه بوده است. وی این کاهش را نتیجه اقداماتی نظیر نصب دوربینهای ثبت تخلف، اصلاح نقاط حادثهخیز، ساماندهی سرعتگیرهای غیرضروری و تقویت نظارت ترافیکی عنوان کرد. حسینی با اشاره به وضعیت عوامل انسانی دخیل در تصادفات گفت: در بخش رفتارهای پرخطر رانندگی از جمله سرعت غیرمجاز، بیاحتیاطی، عدم توجه به جلو و خستگی راننده، منجر به افزایش ۲۸ درصدی حوادث منجر به فوت در جاده های ساوه شده است. وی تصریح کرد: این آمار نشاندهنده ضرورت افزایش آموزشهای ترافیکی، فرهنگسازی، تشدید برخورد قانونی با تخلفات و حضور مؤثر پلیس در محورهای اصلی و فرعی است. فرماندار ساوه با انتقاد از عملکرد برخی مناطق افزود: در حالی که بسیاری از دستگاهها همکاری مطلوبی داشتهاند، اما بخش نوبران بهعنوان یکی از نقاط حادثهخیز شهرستان، عملکرد ضعیفی داشته و لازم است اقدامات جدیتری در این منطقه صورت گیرد. حسینی گفت: در موضوع سلامت مردم هیچگونه کوتاهی قابل قبول نیست و در صورت سهلانگاری، مدیران دستگاهها موظف به پاسخگویی در برابر نهادهای نظارتی خواهند بود. وی افزود: عملکرد سال ۱۴۰۴ در قالب یک دفترچه جامع تدوین خواهد شد تا مبنای برنامهریزیهای آینده قرار گیرد. فرماندار ساوه بر بر اجرا صحیح پویش «نه به تصادفات» تأکید کرد و گفت: روند فعلی باید در سال جاری با قدرت بیشتری دنبال شود تا کاهش تلفات جادهای بهصورت پایدار ادامه یابد..
.
بازنشر از : مهر