1404\12\07 12:19:06
انجام بیش از ۱۷۰۰ نمونه مالاریا در شهرستان حاجیآباد
حاجی آباد- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجیآباد از انجام ۱۷۱۰ مورد نمونهگیری مالاریا از ابتدای سال جاری خبر داد.
مسعود دادرس با بیان اینکه کنترل و حذف مالاریا از برنامههای راهبردی نظام سلامت است، اظهار داشت: کارشناسان واحد بیماریها در طول سال جاری با حضور فعال در مناطق در معرض خطر، اقدام به نمونهگیری و بررسی موارد مشکوک کردهاند تا وضعیت شیوع بیماری بهصورت دقیق رصد شود. وی افزود: این طرح شامل بررسیهای میدانی، پایش سلامت افراد در تماس با مناطق مرزی و آموزش گروههای هدف بوده که با همکاری خانههای بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت انجام شده است. مدیر شبکه بهداشت و درمان حاجیآباد در پایان خاطرنشان کرد: در نتیجه این پایش گسترده، سه مورد ابتلا به مالاریا (از اتباع خارجی) شناسایی و درمان کامل آنان صورت گرفته است. وی بر استمرار برنامههای مراقبتی و همکاری مردم در گزارش موارد مشکوک جهت حفظ سلامت عمومی تأکید کرد..
.
بازنشر از : مهر