1405\02\02 21:02:03



ایجاد یک قطب گردشگری در حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک

خرم‌آباد- استاندار لرستان از برنامه ریزی برای ایجاد یک قطب گردشگری در حریم قلعه تاریخی«فلک الافلاک» خبر داد.

تبلیغات
فروش برق روشنایی و امنیت و کنترل تردد ساختمان
فروش برق روشنایی و امنیت و کنترل تردد ساختمان
لاله زار24 ارائه محصولات برق و روشنایی ساختمان از قلب بازار لاله زار برای سراسر کشور است.
# ساختمان - # نمایندگی سان لوکس - # نمایندگی کوماکس

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی در جلسه ساماندهی حریم قلعه فلک‌الافلاک با بیان اینکه اجرای این طرح، تحول عمده‌ای در فضای گردشگری پیرامون قلعه «فلک‌الافلاک» و «باغ گلستان» ایجاد می‌کند، اظهار داشت: این طرح منجر به بهبود عبور و مرور شهری نیز در این محدوده می‌شود. وی گفت: این طرح یک نقطه عطف در نظام شهری از جمله مبلمان شهری، بهبود عبور و مرور، فضاهای سبز و گردشگری است و البته اجرای مقدمات و اخذ مصوبات لازم آن نیز حدود یک سال و نیم، زمان برده است. مشکلی برای تامین منابع مالی طرح وجود ندارد استاندار لرستان، تاکید کرد: در دو سال گذشته ما شبانه روز پیگیر مجوزها و مطالعات طرح بودیم و امروز در مرحله اجرا است که باید با قدرت، جدیت مستمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بهترین کیفیت اجرا بشه و در اختیار مردم قرار بگیرد. شاهرخی با بیان اینکه مشکلی برای تامین منابع مالی طرح در حوزه شهرداری و میراث فرهنگی نیست، افزود: در این زمینه برای تحویل یک ساله فاز اول این طرح، سازمان مدیریت و برنامه استان هم کمک می‌کند. وی با اشاره به اجرای کنارگذر «صفوی» در راستای ساماندهی این طرح، گفت: خاکبرداری، راهگشایی و زیرسازی معبر این طرح برعهده دفتر فنی استانداری و جدول گذاری و آسفالت آن برعهده شهرداری است و باید با هم کار را شروع کنید بنحوی که حداکثر برای شهریور ماه به بهره‌برداری برسند. استاندار لرستان، ادامه‌ داد: اکنون که تخلیه پادگان امام حسین(ع) انجام گرفته باید عملیات پیرامونی و داخلی قلعه توسط شهرداری و میراث‌فرهنگی انجام شود. ایجاد یک قطب گردشگری در حریم قلعه تاریخی «فلک الافلاک» شاهرخی، تصریح کرد: دیوار جدید یا حصار جدید پارک «گلستان» هم به‌گونه‌ای باشد که مردم از چند جبهه به آن دسترسی داشته باشند و طراحی میراث فرهنگی هم به صورتی باشد که داخل باغ قابل رویت باشد و البته باید تداعی‌گر شهر ساسانی باشد. وی افزود: این مجموعه می‌تواند یک قطب گردشگری شهری دیگر مانند دریاچه «کیو» باشد که البته هنر شهرداری و میراث فرهنگی را می‌طلبد که فضاهایی متناسب برای جذب گردشگر با امکانات لازم و زیبا تهیه کنند. استاندار لرستان، ادامه‌ داد: این فضا باید با بهترین معماری و متناسب با قلعه باستانی و بسیار ارزشمند «فلک‌الافلاک» باشد و همه تلاش خود را برای اجرای آن در سال ۱۴۰۵ انجام بدهیم و البته افق فاز دوم این طرح نیز در حال بررسی است. شاهرخی، تاکید کرد: با انتقال ساختمان" href="https://www.lalezar24.ir/%D9%84%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%B2%D8%A7%D8%B124/%D8%AA%D8%B6%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA/bestprice/">ساختمان استانداری و آماده سازی حریم قلعه «فلک‌الافلاک» قطعا مردم از این فرصت مناسب بهره خواهند برد..

.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی در جلسه ساماندهی حریم قلعه فلک‌الافلاک با بیان اینکه اجرای این طرح، تحول عمده‌ای در فضای گردشگری پیرامون قلعه «فلک‌الافلاک» و «باغ گلستان» ایجاد می‌کند، اظهار داشت: این طرح منجر به بهبود عبور و مرور شهری نیز در این محدوده می‌شود. وی گفت: این طرح یک نقطه عطف در نظام شهری از جمله مبلمان شهری، بهبود عبور و مرور، فضاهای سبز و گردشگری است و البته اجرای مقدمات و اخذ مصوبات لازم آن نیز حدود یک سال و نیم، زمان برده است. مشکلی برای تامین منابع مالی طرح وجود ندارد استاندار لرستان، تاکید کرد: در دو سال گذشته ما شبانه روز پیگیر مجوزها و مطالعات طرح بودیم و امروز در مرحله اجرا است که باید با قدرت، جدیت مستمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بهترین کیفیت اجرا بشه و در اختیار مردم قرار بگیرد. شاهرخی با بیان اینکه مشکلی برای تامین منابع مالی طرح در حوزه شهرداری و میراث فرهنگی نیست، افزود: در این زمینه برای تحویل یک ساله فاز اول این طرح، سازمان مدیریت و برنامه استان هم کمک می‌کند. وی با اشاره به اجرای کنارگذر «صفوی» در راستای ساماندهی این طرح، گفت: خاکبرداری، راهگشایی و زیرسازی معبر این طرح برعهده دفتر فنی استانداری و جدول گذاری و آسفالت آن برعهده شهرداری است و باید با هم کار را شروع کنید بنحوی که حداکثر برای شهریور ماه به بهره‌برداری برسند. استاندار لرستان، ادامه‌ داد: اکنون که تخلیه پادگان امام حسین(ع) انجام گرفته باید عملیات پیرامونی و داخلی قلعه توسط شهرداری و میراث‌فرهنگی انجام شود. ایجاد یک قطب گردشگری در حریم قلعه تاریخی «فلک الافلاک» شاهرخی، تصریح کرد: دیوار جدید یا حصار جدید پارک «گلستان» هم به‌گونه‌ای باشد که مردم از چند جبهه به آن دسترسی داشته باشند و طراحی میراث فرهنگی هم به صورتی باشد که داخل باغ قابل رویت باشد و البته باید تداعی‌گر شهر ساسانی باشد. وی افزود: این مجموعه می‌تواند یک قطب گردشگری شهری دیگر مانند دریاچه «کیو» باشد که البته هنر شهرداری و میراث فرهنگی را می‌طلبد که فضاهایی متناسب برای جذب گردشگر با امکانات لازم و زیبا تهیه کنند. استاندار لرستان، ادامه‌ داد: این فضا باید با بهترین معماری و متناسب با قلعه باستانی و بسیار ارزشمند «فلک‌الافلاک» باشد و همه تلاش خود را برای اجرای آن در سال ۱۴۰۵ انجام بدهیم و البته افق فاز دوم این طرح نیز در حال بررسی است. شاهرخی، تاکید کرد: با انتقال ساختمان" href="https://www.lalezar24.ir/%D9%84%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%B2%D8%A7%D8%B124/%D8%AA%D8%B6%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA/bestprice/">ساختمان استانداری و آماده سازی حریم قلعه «فلک‌الافلاک» قطعا مردم از این فرصت مناسب بهره خواهند برد..

.


بازنشر از : مهر

استاندار لرستان

سید سعید شاهرخی

قلعه فلک الافلاک

خبرهای مرتبط با