1405\02\23 14:50:08
توسعه مدارس تبادکان نیازمند عزمی ملی و استانی است
مشهد- مدیر آموزش و پرورش تبادکان گفت: توسعه مدارس و زیرساختهای آموزشی در تبادکان با ۱۶۷ هزار دانش آموز، نیازمند عزمی جدی در سطح استانی و ملی است.
به گزارش خبرنگار مهر، داریوش پایسته ظهر چهارشنبه در نشست با فعالان دفاتر مردمی نمایندگان مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش چشمگیر جمعیت دانشآموزی در این منطقه اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد دانشآموزان تبادکان در حاشیه شهر سکونت دارند و کمبود کلاس درس و تراکم بالا، به معضلی جدی تبدیل شده است. مدیر آموزش و پرورش تبادکان تأکید کرد: توسعه مدارس و زیرساختهای آموزشی در تبادکان با ۱۶۷ هزار دانش آموز، نیازمند عزمی جدی در سطح استانی و ملی است. وی با اعلام اولویت بودن ثبتنام تمامی دانشآموزان علیرغم کمبود فضا، گفت: هیچ دانشآموزی نباید پشت درب مدرسه بماند.
همکاری لازم با دستگاههای اجرایی، خیرین مدرسهساز و نهادهای مسئول برای تأمین زمین و ساخت مدارس جدید را با جدیت ادامه می دهیم. پایسته بر تربیت تمامساحتی دانشآموزان تأکید کرد و افزود: اگر دانشآموزان در طول ۱۲ سال تحصیل، مهارتهایی چون نظم، احترام، مسئولیتپذیری و رفتار اجتماعی را نیاموزند، جامعه با آسیبهای جبرانناپذیری روبرو خواهد شد. مدرسه فقط مکان آموزش دروس نیست، بلکه مهمترین پایگاه تربیتی و فرهنگی جامعه است. مدیر آموزش و پرورش تبادکان با اشاره به ظرفیت نیروهای متخصص در تبادکان، بر شناسایی و هدایت استعدادهای علمی، هنری و ورزشی دانشآموزان به مسیرهای تخصصی تأکید کرد. وی گفت: استفاده از معلمان خلاق، دورههای مهارتی و ارتباط با بنیادهای حمایتی از راهبردهای اصلی توسعه آموزشی در این منطقه است.. .
بازنشر از : مهر