1405\01\05 10:10:03
داداشی- هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسانشمالی صادر شد
بجنورد- مدیرکل هواشناسی خراسانشمالی گفت: با تشدید ناپایداریها از روز جمعه، هشدار سطح نارنجی صادر شده و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها دور از انتظار نیست.
نوربخش داداشی در گفتوگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی فعالیت سامانه بارشی در شبانهروز گذشته، بیشترین مقدار بارش از ایستگاههای چهارچوبه با ۹.۵ میلیمتر و دولتآباد با ۹.۴ میلیمتر گزارش شد. مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: طبق بررسی آخرین خروجی مدلهای هواشناسی، تا پنجشنبه به طور متناوب بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب همراه با رشد ابرهای همرفتی و افزایش وزش باد، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق انتظار داریم. وی افزود: بیشترین احتمال وقوع بارش برای چهارشنبه تا پنجشنبه در مناطق نیمهجنوبی خراسان شمالی پیشبینی میشود و با تشدید ناپایداری طی روز جمعه، در همه مناطق وزش باد شدید، رگبار باران و رعدوبرق خواهیم داشت. داداشی تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، جاری شدن روانآب و احتمال سیلابی شدن مسیلها، کاهش دید و لغزندگی جادهها و معابر کوهستانی از پیامدهای فعالیت این سامانههای بارشی است. مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی تصریح کرد: از سهشنبه برای چهارشنبه و پنجشنبه هشدار هواشناسی در سطح زرد و برای روز جمعه هشدار هواشناسی در سطح نارنجی صادر شده است. وی در خصوص وضعیت دمایی خراسان شمالی بیان کرد: برای چهارشنبه تغییرات جزیی دما و ژنجشنبه افزایش محسوس دما را انتظار داریم. داداشی در پایان گفت: طی شبانهروز گذشته، ایستگاه سرچشمه اسفراین با کمینه دمای ۹ درجه سانتیگراد سردترین و تنگه ترکمن با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان گزارش شدند.
طی همین مدت کمینه و بیشینه دمای بجنورد ۱۳ و ۲۵ درجه سانتیگراد بود.. .
بازنشر از : مهر