1404\12\11 00:22:04
ذخیرهسازی کالاهای اساسی در لرستان- پخت نان تا ساعت ۲۲
خرمآباد - استاندار لرستان با اشاره به ذخیرهسازی کالاهای اساسی در این استان، گفت: نانواییهای کشیک استان تا ساعت ۲۲ پخت نان خواهند داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی شامگاه یکشنبه در گفتوگو با رسانهها، اظهار داشت: میزان کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، قند، شکر و...
در سطح فروشگاههای زنجیرهای و خرد، در حد مطلوبی است و علاوه بر این وضعیت ذخایر استراتژیک استان نیز در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. وی ادامه داد: کالاهای اساسی از جمله مرغ منجمد، روغن، برنج و... به میزان کافی در انبارهای استان موجود است بهنحویکه میزان این ذخایر در مقایسه با چند سال گذشته بسیار خوب است. استاندار لرستان، تصریح کرد: برای نمونه حدود چهارهزار تن مرغ منجمد در سردخانههای استان وجود دارد. شاهرخی با اشاره به جوجهریزیهای صورتگرفته در مدت اخیر، گفت: بر اساس برنامهریزی صورتگرفته طی دیماه و بهمنماه و تا پایان اسفند، روزانه ۲۵۰ تن مرغ کشتار میشود درحالیکه میزان مصرف روزانه استان ۱۸۰ تن است. وی افزود: بخشی از این میزان کشتار نیز به استانهای همجوار ارسال میشود و باتوجهبه جوجهریزیهای ماههای اخیر و اسفندماه، مرغ موردنیاز فروردین و اردیبهشتماه نیز تأمین میشود. استاندار لرستان با بیان اینکه در شرایط خاص و اتفاقات اخیر مراجعه مردم برای خرید و حتی خرید هیجانی افزایش مییابد، عنوان کرد: در مورد نان بهعنوان یکی از مایحتاج ضروری خانواده نیز سهمیه آرد نانواییهای کشیک که توسط فرمانداریها ابلاغ شده، افزایشیافته است و تا ساعت ۲۲ شب برای پخت نان، فعال هستند. شاهرخی، گفت: در صورت نیاز این ساعت تا ۲۴ شب نیز افزایش مییابد و با این روند صفهای نانواییها نیز کوتاهتر میشود. وی تأکید کرد: با مشاهده هرگونه تخلف توسط افراد سودجو بهشدت برخورد میشود؛ زیرا نباید کسی از این شرایط برای منفعت شخصی، سوءاستفاده کند. استاندار لرستان، افزود: نظارتهای صمت، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف بهصورت قاطعانه و شدید خواهد بود و تعزیرات حکومتی دراسرعوقت به پروندههای تشکیل شده، رسیدگی خواهد کرد.. .
بازنشر از : مهر