1405\01\30 04:48:07



رهاسازی سد دز برای مهار سیلاب آغاز می‌شود

اهواز - به منظور حفظ تراز مخزن و مدیریت ورودی‌ها، دبی خروجی سد دز از امشب به ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش می‌یابد.

تبلیغات

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد از ساعت ۲۴ امشب رهاسازی کنترل‌شده آب از سد دز اندیمشک آغاز می‌شود تا امکان مهار سیلاب‌های ورودی و مدیریت ایمن مخزن فراهم شود. براساس این اطلاعیه، افزایش دبی خروجی به سطح ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه نیازمند رعایت نکات ایمنی از سوی بهره‌برداران محلی است.

سازمان آب و برق خوزستان تأکید کرد کشاورزان، دامداران و ساکنان حاشیه رودخانه دز باید نسبت به جمع‌آوری موتورهای تلمبه، کندوهای عسل، تجهیزات، ادوات کشاورزی و هرگونه وسایل در حریم و بستر رودخانه اقدام کنند. حریم رودخانه تا پایان دوره رهاسازی باید تخلیه شود تا از بروز خسارات احتمالی جلوگیری شود.. .


بازنشر از : مهر

رودخانه دز

شهرستان دزفول

شهرستان اندیمشک

خبرهای مرتبط با