1404\11\27 11:50:06



سالانه بیش از ۳ میلیون شاخه گل نرگس در استان بوشهر تولید می‌شود

بوشهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه بین سه تا چهار میلیون شاخه گل نرگس در استان تولید می‌شود.

تبلیغات

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بحرانی صبح دوشنبه در بازدید از مزارع گل نرگس اظهار کرد: شرایط آب‌وهوایی خنک و زمستانی، بهترین بستر را برای رویش گل نرگس فراهم می‌سازد و فصل رویش و گل‌دهی این گیاه از پاییز آغاز می شود و اوج گلدهی آن از دی‌ماه تا اواخر بهمن‌ماه است. وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ هکتار از اراضی استان زیر کشت گل نرگس قرار دارد که ۲ هکتار آن خودرو و ۱۳ هکتار آن پرورشی است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با بیان اینکه تراکم طبیعی این گیاه در رویشگاه‌های خودرو، حدود ۲۵ شاخه در هر مترمربع برآورد شده است افزود: سالانه بین ۳ تا ۴ میلیون شاخه گل نرگس در استان تولید می‌شود که بیشترین میزان برداشت در بخش‌های ارم، بوشکان و وحدتیه در شهرستان دشتستان را شامل می شود. بحرانی با اشاره به اینکه گل نرگس بیشتر برای مصارف زینتی و تولید گل شاخه‌بریده استفاده می‌شود، گفت: بخش عمده محصول تولیدی در داخل استان به فروش می‌رسد و تنها مقدار محدودی به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، زیرا استان‌های همجوار نیز سطح کشت بالایی دارند. بحرانی با اشاره به شرایط اقلیمی بوشهر گفت: استان بوشهر به دلیل برخورداری از روزهای آفتابی فراوان، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه کشت گل نرگس دارد زیرا نور مستقیم خورشید نقش مهمی در افزایش گلدهی و تقویت مواد مؤثره عطری این گیاه دارد.

با این حال، مناطق مرتفع و کوهستانی ارم و بوشکان همچنان بهترین عملکرد تولیدی را نشان می‌دهند.. .


بازنشر از : مهر

سازمان جهاد کشاورزی بوشهر.

سازمان جهاد کشاورزی بوشهر

شهرستان دشتستان

خبرهای مرتبط با