1405\02\22 08:39:05
ششمین ایستگاه آتشنشانی شهرکرد افتتاح میشود
شهرکرد-شهردار شهرکرد از احداث ششمین ایستگاه آتشنشانی این شهر خبر داد وگفت: این ایستگاه با رعایت استانداردهای بینالمللی و با هدف پوشش بهتر حوادث در هسته مرکزی شهر راهاندازی میشود.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین واحدیان صبح سهشنبه در جریان بازدید از ایستگاه آتشنشانی اظهار کرد: در حال حاضر پنج ایستگاه آتشنشانی در شهرکرد فعال است که تاکنون پاسخگوی نیاز شهر بودهاند، اما با توجه به افزایش تراکم مجتمعهای مسکونی در خیابان اقبال و هسته مرکزی شهر، احداث ایستگاه ششم برای پوشش سریعتر حوادث و خدماترسانی بهتر ضروری بود. وی افزود: محل احداث این ایستگاه بهگونهای انتخاب شده تا بتواند هسته مرکزی شهر را بهصورت کامل تحت پوشش قرار دهد و زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل حوادث را کاهش دهد. شهردار شهرکرد با اشاره به تفاوت این ایستگاه با سایر ایستگاههای شهر بیان کرد: تمامی استانداردهای لازم و بینالمللی در طراحی و ساخت این مجموعه رعایت شده و این ایستگاه از نظر فنی و کاربری تفاوت قابلتوجهی با ایستگاههای قدیمی دارد. واحدیان ادامه داد: بخش آشیانه خودروهای عملیاتی، حوزه عملیات، فضای اداری و بخشهای پشتیبانی بهصورت کاملاً مستقل طراحی شدهاند تا فرآیند خدماترسانی با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شود. وی با اشاره به پیشبینی سالن ورزشی در این مجموعه تصریح کرد: فضایی برای آمادگی جسمانی نیروهای آتشنشانی در نظر گرفته شده تا نیروهای این ایستگاه و سایر ایستگاهها بتوانند در زمانهای مشخص از امکانات ورزشی استفاده کنند. شهردار شهرکرد اضافه کرد: همچنین بخشی برای ارائه خدمات عمومی از جمله شارژ کپسولهای آتشنشانی و فضایی برای اسکان اساتید آموزشی و نیروهای مراجعهکننده در این مجموعه پیشبینی شده است. واحدیان با بیان اینکه برخی ایستگاههای قدیمی شهرکرد صرفاً در قالب یک سوله فعالیت میکنند، گفت: برنامه شهرداری حرکت به سمت بهسازی و استانداردسازی تمامی ایستگاههای آتشنشانی شهر است. وی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه آتشنشانی خاطرنشان کرد: این مشکل در بسیاری از شهرداریهای استان وجود داشت که با همکاری استانداری، سال گذشته ۱۹ نیروی جدید جذب و به مجموعه آتشنشانی شهرداری اضافه شدند. شهردار شهرکرد افزود: همچنین سهمیه جذب ۱۵ نیروی جدید دیگر برای سال جاری در نظر گرفته شده و پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت کشور، آزمون مربوطه برگزار خواهد شد تا بخشی از کمبود نیروی انسانی جبران شود. واحدیان درباره تجهیزات جدید آتشنشانی نیز گفت: یک دستگاه آتشنشانی سنگین وارداتی با اعتبار حدود ۲۲ میلیارد تومان و یک دستگاه نیمهسنگین با اعتبار بیش از هفت میلیارد تومان خریداری شده که بخشی از آن وارد ناوگان شده و بخشی دیگر آماده تحویل است. وی ادامه داد: تجهیزات انفرادی مورد نیاز نیروهای آتشنشانی نیز خریداری و تأمین شده و در اختیار نیروهای جدید و قدیمی قرار گرفته است. شهردار شهرکرد با اشاره به ضرورت آمادگی در برابر تهدیدات احتمالی بیان کرد: تجهیزات تخصصی مقابله با تهدیدات شیمیایی و CBRN نیز با اعتبار بالغ بر سه میلیارد تومان و با همکاری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور خریداری شده و نیروهای آتشنشانی آموزشهای تخصصی لازم را در این زمینه فرا میگیرند..
.
بازنشر از : مهر