1405\01\18 04:03:03



فرماندار سنندج- حمله به مراکز درمانی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

سنندج- فرماندار سنندج با محکوم کردن حملات اخیر به مراکز درمانی گفت: در جریان حملات اخیرهیچ‌یک از خطوط قرمز انسانی و بین‌المللی رعایت نشدو کادر درمان ومراکز خدماتی بیشترین آسیب را متحمل شدند.

تبلیغات
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران
24تعمیر ارائه خدمات تعمیر و نصب محصولات سامسونگ در تهران با تعرفه نمایندگی .
# سامسونگ - # samsung - # تعمیر یخچال سامسونگ

به گزارش خبرنگار مهر، غریب سجادی عصر دوشنبه در تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی استان که در محکومیت حملات اخیر به مراکز درمانی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مراسم در دانشگاه علوم پزشکی با هدف نشان دادن واقعیت‌های جنگ و بیان جنایت‌هایی است که در این مدت علیه کشور صورت گرفته است. وی با اشاره به اصول پذیرفته‌شده در حقوق بین‌الملل افزود: در تمامی جنگ‌ها، بر اساس عهدنامه‌ها و قوانین بشردوستانه، خطوط قرمزی تعریف شده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، ممنوعیت حمله به مراکز بهداشتی و درمانی، کادر درمان و نیروهای امدادی است. فرماندار سنندج ادامه داد: با این حال، بررسی روند جنگ اخیر که بیش از یک ماه به طول انجامید، نشان می‌دهد که اسرائیل و آمریکا هیچ‌گونه پایبندی به این اصول نداشته و عملاً این خطوط قرمز را نادیده گرفته‌اند. سجادی تصریح کرد: در این مدت، مراکز علمی، پژوهشی و درمانی کشور به‌ویژه در حوزه علوم پزشکی هدف حملات قرار گرفتند و کادر درمان از جمله اقشاری بودند که بیشترین آسیب را متحمل شدند. وی هدف از برگزاری این تجمع را انعکاس واقعیت‌ها به افکار عمومی جهان عنوان کرد و گفت: امروز دانشگاهیان گرد هم آمده‌اند تا ضمن محکوم کردن این اقدامات، نشان دهند چه جنایت‌هایی علیه ملت ایران صورت گرفته و صدای اعتراض خود را به جهانیان برسانند. فرماندار سنندج در پایان تأکید کرد: این اقدامات نه‌تنها نقض آشکار حقوق بشر، بلکه نشانه‌ای از بی‌توجهی کامل به اصول انسانی در عرصه بین‌المللی است..

.


بازنشر از : مهر

سنندج

ایالات متحده امریکا

رژیم صهیونیستی

خبرهای مرتبط با