1404\11\27 00:02:04
محدودیت های فعالیت صنوف در قم طی ماه مبارک رمضان اعلام شد
قم - فعالیت واحدهای صنفی در شهر قم در ایام ماه مبارک رمضان تنها از یک ساعت پیش از افطار تا زمان سحر مجاز خواهد بود.
طبق مصوبات تازه اتاق اصناف و دستورالعمل فراجا، فعالیت واحدهای صنفی در شهر قم در ایام ماه مبارک رمضان تنها از یک ساعت پیش از افطار تا زمان سحر مجاز خواهد بود و ثبتنام متقاضیان از طریق سامانه «پلیس من» انجام میشود. نشست توجیهی و ابلاغ این دستورالعمل در اتاق اصناف برگزار شد و مدیران اتحادیههای صنفی شامل اغذیه، کبابی و جگری، بستنی و آبمیوه و تالار پذیرایی به همراه نمایندگان فراجا و اداره نظارت بر اماکن عمومی در آن حضور داشتند. رییس اتاق اصناف ضمن قدردانی از تعامل اتحادیهها و اداره نظارت بر اماکن عمومی در سنوات گذشته، توفیق خدمترسانی به شهروندان و روزهداران در ماه رمضان را از عنایات الهی برشمرد. در ادامه چالشها و مشکلات سال گذشته واحدهای صنفی توسط مسئولان مربوطه تشریح و دستورالعمل فراجا برای نظارت بر فعالیتها در این ایام قرائت شد. بر اساس مصوبات جلسه، واحدهایی که در سالهای گذشته دستورالعملها را رعایت نکردهاند مجاز به فعالیت نخواهند بود و ساندویچفروشیها در هسته مرکزی شهر و محدوده اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) مجاز به فعالیت نخواهند بود. واحدهای فعال نیز ملزم به نصب پرده و نمایش مجوز فعالیت هستند و بازرسان اتحادیهها موظف به نظارت روزانه با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی شدند. اتحادیهها همچنین موظف شدند در بازرسی ویژه، رعایت معیشت صنوف و تمهیدات لازم برای رستههای کلهپزی، حلیم و آشپزی همکاری کامل داشته باشند تا مواد غذایی برای ارائه به شهروندان در زمان مقرر آماده باشد. این جلسه با هدف ارتقای انضباط صنفی، حفظ شأن ایام معنوی و تأمین نظم و آرامش شهری برگزار شد..
.
بازنشر از : مهر