1404\12\17 06:05:04



نصب نشان سپر آبی برای حفاظت از میراث تاریخی کردستان در برابر جنگ

سنندج ـ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از نصب نشان بین‌المللی «سپر آبی» در موزه‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی این استان خبر داد.

تبلیغات

پویا طالب‌نیا اظهار کرد: در راستای حفاظت از گنجینه‌های ارزشمند فرهنگی و تاریخی استان کردستان در شرایط بحرانی و جنگی، نشان «سپر آبی» در تعدادی از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان نصب شده است. وی افزود: این نشان در برخی از مهم‌ترین بناها و مراکز فرهنگی استان از جمله عمارت سالار سعید (موزه باستان‌شناسی)، عمارت آصف (موزه مردم‌شناسی خانه کُرد) و عمارت خسروآباد در شهر سنندج نصب شده است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اهمیت این اقدام عنوان کرد: نصب نشان «سپر آبی» اقدامی در راستای حفاظت از میراث فرهنگی در زمان بروز بحران‌ها و مخاصمات مسلحانه به شمار می‌رود. طالب‌نیا با بیان اینکه «سپر آبی» نهادی بین‌المللی در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی است، ادامه داد: این نشان در واقع علامت رسمی کنوانسیون لاهه برای حمایت از دارایی‌های فرهنگی در زمان درگیری‌های مسلحانه محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: هدف از نصب این نشان در اماکن تاریخی، یادآوری مسئولیت جهانی برای صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی بشریت و تأکید بر لزوم حفاظت از این آثار در شرایط بحرانی است..

.


بازنشر از : مهر

سنندج

میراث‌فرهنگی

استان کردستان

خبرهای مرتبط با