1405\02\06 15:04:03



کشف و خنثی‌سازی ۱۵ موشک سنگین آمریکایی ‌در هرمزگان

بندرعباس- روابط عمومی سپاه استان هرمزگان از کشف و خنثی‌سازی ۱۵ موشک سنگین آمریکایی ‌در هرمزگان خبر داد.

تبلیغات

یگان کشف و خنثی‌سازی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان موفق به کشف و خنثی‌سازی بیش از ۱۵ فروند موشک سنگین متعلق به دشمن متخاصم در جریان جنگ تحمیلی اخیر آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران شد. این موشک‌ها عمدتاً از نوع GBU،BLU و دیگر مدل‌های پیشرفته آمریکایی بوده‌اند که به فضل الهی مکانیسم انفجاری آن‌ها به درستی عمل نکرده و به صورت سالم در اختیار نیروهای متخصص قرار گرفت. پس از عملیات خنثی‌سازی موفق، این تجهیزات جهت انجام مهندسی معکوس به واحدهای فنی و تحقیقاتی منتقل شدند. بر اساس گزارش دریافتی، از آغاز درگیری‌ها تاکنون بیش از ۶۰ فروند موشک و پهپاد توسط نیروهای سپاه امام سجاد (ع) کشف، خنثی‌سازی یا منهدم شده و در برخی موارد نیز برای مطالعات فنی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در میان تجهیزات کشف‌شده، انواع موشک‌های سنگرشکن، کروز و پهپادهای پیشرفته دشمن از جمله مدل‌های هاروپ، لوکاس، ام‌کیو ناین و هرمس مشاهده شده است. بسیاری از این سامانه‌ها به‌صورت سالم کشف شده‌اند و عملیات خنثی‌سازی در تمامی مناطق و شهرهای استان با موفقیت کامل به پایان رسیده است..

.


بازنشر از : مهر

جمهوری اسلامی ایران

هرمزگان

بندرعباس

خبرهای مرتبط با